...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Derank skrev:Förstår inet varför folk har så svårt att prata med varandra nuförtiden, jag hade själv en yngling som bodde längst upp i trappen vars polare ofta kom på besök efter att porten var låst, det visslades tutades och skreks tills han kom och öppnade.

Sonen som då var liten bebis vaknade ofta av att det tutades utanför fönstret. Tog killen en dag i trapphuset och förklarade situationen, och han skule prata med sina polare och efter det tystnade det.

Prata med varandra först, alla ungdommar är inet idioter el dumma i huvudet, jag lovar.
Eller så får man till svar,nästa gång du gnäller får du stryk. Obs var inte ungdomar
Micce1980 skrev:sthlm: Funderat på att prata med dem? :wink:

Här är det mycket kanske till och med extremt få som tutar men det felparkeras så in i h-e. Senast var Polisen på en runda och fann intresse för en viss bil, en kille från balkongen ropade då "Jag ska dra nu så ni vet", konstapeln sa att då är det lugnt. Dagen efter stod den felparkerad igen :roll:
I den by där jag bor finns det ingen kommunal parkeringsövervakning. I princip kan man ställa bilen var som helst. Utom på den gata där jag bor. Vi, alltså samfällets styrelse där bland annat jag sitter med, har avtalat med ett vaktbolag att de sköter parkeringsövervakning på vår gata. Det är skitbra. Varje hushåll har fått två P-tillstånd och ligger inte det i rutan så blir det dyrt. Ens gäster får helt enkelt låna tillståndet så länge de är på besök. Man kan skaffa fler tillstånd för självkostnadspris om man har behov. Vi hade en idiot i en svart XC60 som regelmässigt fulparkerade på våra parkeringar. Han bor i tattarområdet bredvid. Han fick den första boten och sedan dess har han inte stått på våra platser mer. Även boende som har garage men som är för lata för att ställa in bilen där har fått smaka bot. Det tycker jag är jättebra.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har satt upp skylt på min laddplats så att nu får sambon och svärfar passa sig! Kommer springa ut och lappa direkt om någn får för sig att ställa sig på min plats! ;) Bild Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Robbi
Näh, skulle formulerat att typen av olyckor med "avståndsmätning" toppas av kvinnor. Männen står för de flesta olyckorna. Hur siffrorna är idag, är jag lite osäker på.

Skickas från min iPad via Tapatalk
Med tanke på hur diskussionen låter inom andra områden där vissa grupper verkar vara överrepresenterade i antal anmälningar, men att de inte är politiskt korrekt att det är på det viset och därmed måste bemötas, så kan man ju säga att "människor är idag mer benägen att anmäla trafikolyckor där män är vållande" :lol:
Användarvisningsbild
av Robbi
llesrof skrev:Med tanke på hur diskussionen låter inom andra områden där vissa grupper verkar vara överrepresenterade i antal anmälningar, men att de inte är politiskt korrekt att det är på det viset och därmed måste bemötas, så kan man ju säga att "människor är idag mer benägen att anmäla trafikolyckor där män är vållande" :lol:
Hmm...menar du att kvinnorna slipper undan för att de är söta? Hmm...nog inte PK det heller. Bild

Användarvisningsbild
av Robbi
Häromdagen låg en Volvo S80 (typ 10 år gammal) under hastighetsbegränsning i vänsterfil (95 på 100) och vägrade flytta sig. Jag försökte åka om på höger (ja jag vet) och då bytte fanskapet fil och blockade mig. Tillbaks till vänsterfil och då gör fanskapet samma sak. Jag blir oerhört irriterad och slänger på helljusen (ja jag vet, dödsynd) då släpper han förbi. Sedan slänger han på sina helljus i nacken på mig och illustrerar sin ramp med extraljus. Detta hade varit mycket bländande men jag har automatisk avbländande backspegel så jag slänger på dimljuset och drar ifrån. Länge tänkte jag, vilken idiot fast mitt beteende var inte heller så imponerande...

av Lövet
Robbi skrev:Häromdagen låg en Volvo S80 (typ 10 år gammal) under hastighetsbegränsning i vänsterfil (95 på 100) och vägrade flytta sig. Jag försökte åka om på höger (ja jag vet) och då bytte fanskapet fil och blockade mig. Tillbaks till vänsterfil och då gör fanskapet samma sak. Jag blir oerhört irriterad och slänger på helljusen (ja jag vet, dödsynd) då släpper han förbi. Sedan slänger han på sina helljus i nacken på mig och illustrerar sin ramp med extraljus. Detta hade varit mycket bländande men jag har automatisk avbländande backspegel så jag slänger på dimljuset och drar ifrån. Länge tänkte jag, vilken idiot fast mitt beteende var inte heller så imponerande...

Gubbe i femtioårsåldern? Det är nåt med deras egon som inte tål omkörningar...
Användarvisningsbild
av Robbi
[/quote]
Gubbe i femtioårsåldern? Det är nåt med deras egon som inte tål omkörningar...[/quote]

Jag tror det, såg honom inte så noga då han tryckte upp ett fult finger när jag passerade. Jag gjorde samma sak

Användarvisningsbild
av erikn
Hallå, det är mig ni pratar om. Jag tål omkörningar, jag blev faktiskt omkörd igår. Jag är precis över 50 ju...
  • 1
  • 354
  • 355
  • 356
  • 357
  • 358
  • 553
Service Peugeot 107 2007

Har idag fått klart att dom verkligen skicka[…]

Byte Xenon V70 -08

Misstänker att det är det man får […]

Nästa elbil från Volvo?