...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Lite så.. Hade han så jävla bråttom hade han kunnat tagit mig på insidan.. I och för sig små marginaler då det var bilar till höger.. men små marginaler verkade han inte bry sig om vare sig när han låg skitnära bakom eller gjorde inbromsningen framför.
llesrof skrev: Du använde uttrycket "bögjävlar". Har du något emot homosexuella människor? Är homofobi extra vanligt bland motorcyklister?
Jag är inte homofob, men valde denna formulering på grund av den upprördhet jag känner inför dessa idiotiska bilister.
(Och det var inte så länge sedan som detta sätt att uttrycka sig gick inom ramarna för PK)

Men eftersom du är så mycket mer rättrådig än var jag är, kanske du kan hjälpa mig med en PK formulering som till lika hög grad uttrycker ilska och upprördhet inför beteendet att ligga så nära bakom motorcyklar att man bokstavligen nästan kan slicka arslet på MC-föraren.
joel80 skrev:Lite så.. Hade han så jävla bråttom hade han kunnat tagit mig på insidan.. I och för sig små marginaler då det var bilar till höger.. men små marginaler verkade han inte bry sig om vare sig när han låg skitnära bakom eller gjorde inbromsningen framför.
Det här är beteende hos motorcyklist som jag inte försvarar.
Kamikaze-pilot/ Darwin-Award-kandidat:

[youtube]f8E34jm2BHk[/youtube]
Många stolpskott på vägarna idag...är det jobbångesten som frustrerar?

Historien börjar...Ett mörkt fordon i kombistuck med ett Volvo märke på grillen glider upp ungefär en meter bakom, detta resulterade i att hastigheten sänktes. Stolpskottet, förlåt, bilisten förstod inte vad det var frågan om utan pressade än närmre vilket resulterade i stor hastighetssänkning som varade tills denne svängde och försvann.
Denne s.k förare blev säkerligen arg och kunde inte förstå mitt beteénde, vad håller föraren i bilen framför på med? sänka farten såhär? vilken idiot!
Till historien hör att detta inte var utanför tätort, vi var i stort sett ensamma i den körriktningen. Till historien hör också att bilisten låg såhär nära bakom i över 2,5km samt att den sista km hade dubbelfiligt, men det hindrade inte den s.k föraren från att Inte köra om utan att fortfarande ligga som ett plåster.
Men det finns säkerligen en förklaring till denna historia. Den s.k föraren hade säkert bråttom, när man har bråttom gills inga lagar och regler...eller..hur stod det i körkortsboken nu igen :roll:

// Glad semester
Användarvisningsbild
av sthlm
Körde in en bekant till stan idag och hans kommentar "jagar alla jävlar i den här stan pokemons eller saknar dom bara körkort" satt som en smäck efter att en taxi backat tillbaka efter att ha kört ut på Johanneshovsbron från Gullmarsplan.
Herregud va weird, precis när jag läste det du skrev sthlm, så hör jag en man utanför lägenheten "jagar pokemons!!" :lol:
grillchips skrev:Herregud va weird, precis när jag läste det du skrev sthlm, så hör jag en man utanför lägenheten "jagar pokemons!!" :lol:
Träffade några bekanta ikväll och deras max 10-åriga dotter kläckte ur sig följande när man kommenterade detta ämne med
"Det heter inte Pokemon Go utan heter Poke Mongo" :D
JEriksson skrev: Träffade några bekanta ikväll och deras max 10-åriga dotter kläckte ur sig följande när man kommenterade detta ämne med
"Det heter inte Pokemon Go utan heter Poke Mongo" :D
Ja det där har jag hört om också, intressant när appjäveln i sig heter Pokémon Go. Antar att det är något med alla de där Pokéstops etc som finns, något liknande liksom.
Användarvisningsbild
av Robbi
Det finns många dimensioner på varför folk kör som de gör. Jag såg för länge sedan en sammanställning på statistik på olyckor baserat på kön. (Nu är ju detta inte PK att tala om så jag skyller på att detta var länge sedan.) I alla fall, mest olyckor med dödlig utgång var män som körde för fort och tappade kontrollen. Mest olyckor var dock kvinnor som inte bedömde avståndet rätt utan låg för nära, backade rakt in i väggen etc. Det där har satt sig lite och jag tycker mig se denna skillnaden i genus när det handlar om bilkörning. Kvinnor bedömer inte avstånd på samma sätt och ligger för nära, troende att de har längre avstånd än de har. Männens fortkörning behövs väl inte kommenteras.

Jag fick också bekräftelse på detta i vetenskapen där det är allmänt känt att dessa skillnader i syn föreligger sedan jägarsamhället, där männen jagade och därmed utvecklade avståndsmätning på ett annat sätt än kvinnorna, som i sin tur utvecklade ett bättre färgseende, när de plockade rötter och bär och undvek de giftiga. Människan har ändå levt 95 % av tiden på jorden i jägarsamhälle så frågan är hur mycket 100 års industrialisering har förändrat detta rent genetiskt? Sedan är kanske de individuella skillnaderna större än genus men...tja.

Skickas från min iPad via Tapatalk
  • 1
  • 352
  • 353
  • 354
  • 355
  • 356
  • 553
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]