...

Moderator: Moderatorer

llesrof skrev:He he he... det var... öh... annorlunda tänkt. Vi får väl hoppas att madrassen trots allt är fastspänd med något och att föraren bara höll i den för skoj skull.
Hehe mja en liten rem som inte hade klarat en inbromsning i 40 km/h fanns
Användarvisningsbild
av Hilmer
Varför i hela fridens namn kan inte folk högerregeln, trodde det var en av de första grejerna man fick lära sig på körskolan...

1. Torsdag kväll, kör hemifrån och ut från vår väg till nästa är det högerregeln som gäller, här träffade jag på en 74-årig man som inte uppskattade att jag körde ut framför honom, han var helt skogstokig när han kom ur bilen, vägrade lyssna på mina synpunkter gällande högerregeln, skrek så högt att grannarna kom ut och tittade efter vad som stod på. Bad mig sticka ifrån platsen innan det skulle hända mig något, bad mig fara åt helvete och kyss mig i "baken".
Jag förstod inte alls hans reaktion, för han var helt rabiat redan innan han kom ur bilen, det var liksom inte ens lönt att försöka förklara för honom att han gjort fel...
Till denna händelse har jag tre vittnen, en bild och ljudupptagelse på hans utfall! Frågan är om man ska anmäla honom, han bor på vägen nedanför så man lär ju träffa på fanskapet fler gånger...

2. Fredag, har varit och handlat, 4-vägskors utan markeringar/skyltar vilket innebär att högerregeln gäller. Jag kommer från höger och ska ut bland de andra bilarna som står i kö för att köra ut ur nästa större korsning. Först blir jag trängd av en Merca som tvunget skulle före (denna kom från vägen mittemot), sen kommer det en Audi (denna kom från mitt vänster) som inte alls tänkte släppa in mig, jag körde fram och så nära jag vågade för att visa att jag skulle ut, men han accepterade inte detta utan tog sats för att köra runt mig för att komma före men jag hängde på så det fanns liksom inte plats för honom längre. Herrn i 60-65årsåldern i Audin satt och gestikulerade med båda händerna, jag drog ner rutan och påtalade för honom att det var högerregeln som gällde, men det verkade inte som han förstod detta alls.
Det roliga är ju att han skulle tvunget före dom som kom från hans vänster, där var det minsann viktigt med högerregeln, suck!

Börjar allvarligt tappa förtroendet för svenska bilister...
Ja i Sverige gäller visst den oskrivna regeln om "större väg går först". Så fort man kör utanför Sverige så funkar ju högerregeln som den ska. Att inte myndigheterna tog en drive på att få ordning på detta, är ju bara att sätta upp väjningsplikt där man inte vill bryta flödet - det sitter ju redan parkeringsförbudskyltar överallt så lite skyltar till skadar väl inte...
av rid54
Vad är det med Audi, egentligen? Profilerar de köparna och ger rabatt om man har tillräckligt aggressiv machoattityd eller nåt? 3 av 4 "fuck you, här kommer jag-grejer" inbegriper deltagande av bilen med nollor i fronten.
rid54 skrev:Vad är det med Audi, egentligen? Profilerar de köparna och ger rabatt om man har tillräckligt aggressiv machoattityd eller nåt? 3 av 4 "fuck you, här kommer jag-grejer" inbegriper deltagande av bilen med nollor i fronten.
Audi - fem nollor. Fyra i fronten och en bakom ratten.

Häromsistens ringde en av mina bästa vänner från bilen på väg hem från jobbet. Det är en rätt lugn och metodisk kille. Plötsligt började han svära, åkalla mörkrets makter och kräva förbud mot att lastbilar körde om andra lastbilar. En lastbil hade börjat köra om en annan lastbil. Och det var ju en katastrof. Hade det skett i ett stigningsfält och nästa omkörningstillfälle hade dröjt flera mil så hade jag förstått en viss frustration, men detta var på motorvägen. Det var ju bara att vänta tills lastbilen kört om och sedan köra om båda lastbilarna, för fan! Han kör Audi.

Audi verkar appellera personer med behov av att hävda sig och som vill visa att de kommit upp sig lite på karriärstegen. Jag är inte alls imponerad av den attityden.
De som varit kraftigt överrepresenterade nu under semestern har enligt min upplevelse varit V60 och XC70 förare som kör som idioter tyvärr.. med hela familjen och massa packning kommer dom som kryssningsmisiler och ska om till varje pris.
Användarvisningsbild
av snepo
Variosboy skrev:De som varit kraftigt överrepresenterade nu under semestern har enligt min upplevelse varit V60 och XC70 förare som kör som idioter tyvärr.. med hela familjen och massa packning kommer dom som kryssningsmisiler och ska om till varje pris.
Folk med släpkärror. Blev omkörd flera gånger förra veckan. På 100 och 110 vägar. Jag höll hastigheten
Skrevraketer som prompt ska förbi kön efter en ordentlig trafikolycka (misstänker att många hört om den på radio idag). Det är lika j*kla tråkigt för alla att det är kö, och sist jag hörde var det ytterligare en olycka på vägen om ledde om trafiken på. Så nu leds omvägen en omväg
Nu är du lite gnällig Steffe. Alla motorcyklar som kör förbi köer gör ju att den totala kölängden minskar. Föraren hade ju annars suttit i en bil och själv agerat stoppkloss.

Anar jag en viss avundsjuka månne?
  • 1
  • 348
  • 349
  • 350
  • 351
  • 352
  • 553

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]