...

Moderator: Moderatorer

Jag slår typ alltid (Har glömt den nån gång.. :/) på halvljusen när jag kör släpvagn eller husvagn. Min tolkning av lagen är som sagt att det är olagligt att köra med släkta bakljus på släp/husvagn.
Ja om bakljusen på bilen är tända lär det säkert vara det
Lövet skrev:Ja om bakljusen på bilen är tända lär det säkert vara det
Även om bilen har DRL med släkta bakljus tolkar jag lagen att det endast är bilen som är godkänd med släkt belysning dagtid, inte släpet. Precis som att ändre bilar inte tillåts ha släkt bakljus för att dom inte är typgodkända så.

Jag har svårt att se att man kan tolka det på annat sätt...
Ett gäng nedsläkta i den här också... :/
Sen det gamla vanliga.. rondeller, fuskare och förare som inte kan, eller bryr sig om, det här med avstånd.
Ett riktigt "close call" i slutet också med ett gästklipp från Danmark. Där hade man fått byta kallingar efteråt! :D

[youtube]u0h9DIBzKYw&lc[/youtube]

https://www.youtube.com/watch?v=u0h9DIBzKYw&lc
Ja, men deras analys är ju asknäpp! Som att det skulle vara BMWn som gör fel när den blir prejad.. Och hon gnäller om att man inte ser hela klippet.. Jag skickade orginal filerna för klippet från första början där Flygbussen kör om till höger och allt.. Nåja.. Dom betalar i allafall för sig.. Om än lite sparsamt.. Det är typ 6:e klippet dom köper senaste 3 månaderna. :)
joel80 skrev:Ja, men deras analys är ju asknäpp! Som att det skulle vara BMWn som gör fel när den blir prejad.. Och hon gnäller om att man inte ser hela klippet.. Jag skickade orginal filerna för klippet från första början där Flygbussen kör om till höger och allt.. Nåja.. Dom betalar i allafall för sig.. Om än lite sparsamt.. Det är typ 6:e klippet dom köper senaste 3 månaderna. :)
Förstår vilket spår hon är inne på, men rättfärdigar absolut inte busschaufförens beteende!
Tur att blir några slantar iaf :D Var det dom som hörde av sig till dig eller tvärtom?
Dom hörde av sig till mig..
SRT.. Har du sett hela sekvensen eller vet du lika lite som de på Aftonbladet?
Busschauffisen kör aggressivt.. Kör om på höger sida. BMWn blockar inte.. Han och jag håller jämn fart och det är bussen som saktar ner när den ska byta fil.. Ser lite ut som att BMWn gasar på men så är det inte.. Innan bussen börjar byta går det lite upp o ner med hastigheten p.g.a bilar och kö framför.

Hela om du inte sett den:
  • 1
  • 337
  • 338
  • 339
  • 340
  • 341
  • 356

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]

Dragvikt 850 vs. 940?

Förstärkningssats fanns till 850. Med de[…]

B30a i en 740?