...

Moderator: Moderatorer

Det där är svårt när man lägger ut videos.. hur länge innan ska man lägga ut för att inte folk ska misstro.. Senaste videon fick jag ladda upp en extravideo efter (då någon var övertygad om att jag gjort nått dumt mot mc-killen innan och att jag legat i vänsterfilen för länge). Jag har länkat den i beskrivningen på youtube nu, och skrev den i nån kommentar till nån ilsk.
http://www.youtube.com/watch?v=eA6Huy5gpX4

Reddit tog förresten upp senaste videon så den har fått 10 000 views på knappt 2 dagar. :D
Mwi skrev:Ett litet elakt tips som fungerar bra på våren mot de som ligger för nära gå ut över vänsterkantlinje med däcken, där finns det mycket sten :roll:
Hehe det är elakt på riktigt, fungerar nog kalas dock :lol:
Japp. Stensprut och att köra i vattenpölar funkar fint. Sen kan man medvetet kryssa lite fram å tillbaka i sin egen fil (för att ge sken av dålig kontroll) så brukar de flesta öka på avståndet. :wink:
Kanske inget att riva upp himmel eller helvete för, men bara en relfekion...
Om en gående kommer fram mot ett övergångsställe på en väldigt lågt trafikerad väg, varför trycker vederbörande då på knappen, går innan det blivit grönt för att sedan vara över när det blir gång-grönt och kör-rött?
Personen var en bra bit bort på gångvägen när jag kom fram mot det ilsket röda ljuset och där blev jag stående i 12 sekunder...
Onödigt och tanklöst :twisted:
BennyL: Ja det är så lite för ofta, siktar in sig på att trycka först och sedan se om man kan gå. Har man tryckt bör man stå där :wink: Fotgängare är ju "grönare" än oss bilister men de behöver inte "tvinga" oss släppa ut i onödan.

Börjar tröttna på grantjejen nu, när vi ska parkera i garaget under fastigheten måsta man gå ur och "blippa" för att porten ska öppnas, hon har bil/dörrnycklar i samma knippa så ska stänga av/starta varje gång men framförallt är hon inte snabb på något sätt heller, väl nere tar det ungefär en halv minut att "knö" in en Fiat 500 i parkeringsplatsen. Visst för all del jag kan avvara tiden men undrar hur en person med så dålig rymdkänsla ens klarade uppkörningen
Idag höll jag på att få båtform på bilen när en Taxi tyckte att den hellre kunde vara där jag var och bytte fil i en obefintligt lucka i jävligt hög fart. Var länge sedan som det var sååå nära och jag blev onyttigt förbannad på fansk..et vilket han inte undgick att märka, med både ljus och ljud-show.
Jag bytte efter ett tag fil och körde upp bredvid honom och försökte få kontakt, men maken till tunnelseende har jag inte sett sedan Evel Knievel hoppade över Grand Canyon...
Jävla egoistiska skithög!! :twisted:
Jag fick en mindre van (typ caddy) med släp ut framför mig i en rondell. Tvåfilig, men jag blinkade höger och var på väg att byta till höger körfält och men han körde in i rondellen ändå och jag fick väja vänster. Var nära att smälla och jag tutade. Och fick en massa gester tillbaka som att det var jag som skapat situationen. Han borde kolla upp hur väjningsplikt för trafik i rondeller fungerar!
GAH!
Dagens audi: en svart A5 kom i full fart och körde om ett gäng bilar, mig inkluderat. Lika bra att passa på innan det blev enfiligt, tänkte säkert föraren. Precis där filerna gick ihop brände han, jag utgår från att föraren var en han, en långtradare. Audiföraren hade inte en chans i helvete att se om det låg någon tätt framför lastbilen eller om det var en lucka som han kunde bromsa sig in i. Han brände om på ren chansning, eller om det var attityd, och hoppades väl på att det var ledigt så att han slapp vajerräcket.

Jag läste förresten att Audi lyckats bra med att få en självgående bil att ta hänsyn till trafiksituationer och andra trafikanter. Det är väl enda sättet, att plocka ut föraren ur Audin för att det skall funka.
Fick nästan en V70II i bakskärmen idag.

Kom i det högra körfältet och skulle vänster i den tvåfiliga rondellen, inte optimalt men man får köra så där, det va dessutom 100m längre kö i det vänstra fältet. Jag blinkar inte alls vid den utfarten där man kör för att färdas rakt fram då jag ska vänster men V70:n som ligger i vänstra fältet och min döda vinkel sätter nästan snurr på mig för han ska ut där och blir vansinnig och gestikulerar.

Det måste vara värmen som slår ut folk, har dessutom haft många fler "rövsniffare" denna veckan som under hela 2016 :D
  • 1
  • 336
  • 337
  • 338
  • 339
  • 340
  • 553
Ad-blue trix?

I bensinbilar på 80 och 90 talet, innan vi f[…]

Lagning av mindre lackskador

Nu beror mitt uttalande en del på hur stora/[…]

Volvo Assistans - och sedan?