...

Moderator: Moderatorer

Ja, dom hörde av sig och ville ha klippet. ;)
Tog lite betalt.. inga stora summor, men liten ersättning i allafall...
Att träffa så rätt med kamera och situation m.m. lär ju dröja innan det händer igen. Om det varit en annan liknande sträcka där mopeder är tillåtna och samma händelse hänt med en moped. Undrar hur de skrivit då om mopedens livsfarliga omkörning då mopeder ska köra i vägrenen.
Fick tummen ur och fick upp nummer 100! :D

[youtube]S4xbI5A6_5Q[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=S4xbI5A6_5Q

Gillar bilen i Rondellen i gästklippet från Norge.. (12:55 in i videon)
Fast lite klantigt att bli stående sådär.. han skulle gasat mer! :D

Eller sista klippet på Saaben.. hahaha..
Där ser man, köra mot rött kryss/i stängt körfält är jämställt med att köra mot rött, hade ingen aning om det :o

6:17 kunde du sparat på signalhornet. Inre körfältet => väjningsplikt mot trafik i den yttre filen. Lämnar du rondellen från den inre filen så gör du ett filbyte samtidigt som du svänger ut. Jag läste att du skrev text till ett senare klipp att trafik som är på väg in i en cirkulationsplats har väjningsplikt mot all trafik inuti den men lastbilen (eller flakbilen eller what ever) kör in före dig om inte samtidigt. Smidigast hade ju varit att lägga sig i höger körfält redan innan sista infarten före din utfart? Så fick jag lära mig i körskolan, särskilt när det ändå bara är ett egentligt körfält efter rondellen (ser inte ut att gå att köra direkt ut till det vänstra)

9:15: "Pappa tuta! TUTA PAPPA!!!" - har jag närt huliganism med annonspengar från mina visningar?!

13:00 - Den som säger sig kört bakhjulsdrivet vintertid och aldrig snurrat i en rondell är antingen en lögnare eller bara allmänt tråkig. I feel for you, bmw-föraren.
Schmoyoho skrev:
9:15: "Pappa tuta! TUTA PAPPA!!!" - har jag närt huliganism med annonspengar från mina visningar?!
....reagerade jag oxå på. :oops:
vad lär vi våra barn?
'Gör som jag säger, inte som jag gör'
Schmoyoho skrev:Där ser man, köra mot rött kryss/i stängt körfält är jämställt med att köra mot rött, hade ingen aning om det :o

6:17 kunde du sparat på signalhornet. Inre körfältet => väjningsplikt mot trafik i den yttre filen. Lämnar du rondellen från den inre filen så gör du ett filbyte samtidigt som du svänger ut. Jag läste att du skrev text till ett senare klipp att trafik som är på väg in i en cirkulationsplats har väjningsplikt mot all trafik inuti den men lastbilen (eller flakbilen eller what ever) kör in före dig om inte samtidigt. Smidigast hade ju varit att lägga sig i höger körfält redan innan sista infarten före din utfart? Så fick jag lära mig i körskolan, särskilt när det ändå bara är ett egentligt körfält efter rondellen (ser inte ut att gå att köra direkt ut till det vänstra)
Att bara köra ut före nån upphäver inte väjningsplikten. Jämför med om någon kör ut framför dig på en landsväg. Krockar du då in i baken på den som precis kört ut är det inte du som åker dit utan den som kört ut trots väjningsplikt. Man måste vara "etablerad" på vägen eller i cirkulationsplatsen innan väjningsplikten slutar gälla.
Väjningsplikten säger också att man inte får köra om det innebär hinder... vilket jag med bestämdhet hävdar att han skapade. ;)
Ja du.. jag vet inte riktigt hur det här gått till... :p Hon säger det med sån antusiasm också. Ujujuj.. Jag kommer få det jobbigt om en sådär 11-12 år när det ska börja övningsköras. ;)
13:00 - Den som säger sig kört bakhjulsdrivet vintertid och aldrig snurrat i en rondell är antingen en lögnare eller bara allmänt tråkig. I feel for you, bmw-föraren.
:)
Var ju så att man blev lite sugen på ordentlig bakhjulsdrift igen.. (Så att man kunde visa hur det ska gå till och ta sig runt hela rondellen!) ;)
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
C.W. skrev:
Schmoyoho skrev:
....reagerade jag oxå på. :oops:
vad lär vi våra barn?
'Gör som jag säger, inte som jag gör'
Det är lite hemskt.. men samtidigt tycker jag det var fantastiskt roligt sagt av henne. Hahaha.." Jag har närt en baksätesförare vid min barm!" Sa herr Tyko va?
:)
  • 1
  • 330
  • 331
  • 332
  • 333
  • 334
  • 356
Volvo V40, 2014 eller 2016?

Utöver själva bilarna skulle jag ocks&ar[…]

Visa din semesterbil(d)

Är på väg norrut mot Urshult p&ari[…]