...

Moderator: Moderatorer

Gubbj-vlar som kör om på motorväg, svänger in så nära, att om jag inte hade sett hans blinkers i hans främre backspegel, så hade jag fått en ny front, om vi gått därifrån levande. Dessutom skulle han av vid nästa avfart, 30 sek senare max. Så jag körde om honom i filen jag låg i hela tiden.

Så känner ni nån äldre i en grå Citroën som körde på E4 vid Norrköping vid 13-snåret idag och hade nån bakom sig med helljus och tuta en stund, klappa till honom från mig.
av Mikeys
Vad blir jag irriterad på i trafiken?

Det provisoriska brohelvetet över ån i Flottsund i södra änden av Uppsala som trafikverket har satt upp med trafiksignaler då den gamla var på god väg att rasa samman. Bara för att det promenerar en person om dagen över bron så har trafikverket satt ett intervall på 5 minuter från dess att det slår om till rött innan bilarna åt andra hållet får köra för att promenerande (som inte finns) ska hinna över. När man missar gröna intervallet blir man alltså stående i 10 minuter med lååånga köer som följd. Gaaaah! (S)

Varför inte sätta upp en 3dm bredare bro eller något!?

Och när jag skulle över den här om dagen och jag efter ca 10-11 minuters väntande äntligen fick grönt, ja då kom det såklart en mötande tjej i full karriär över bron åt motsatt riktning. Efter en stunds stillastående nos mot nos och ilsket tutande (Jag hade ju en halv kilometer kö bakom mig) fick hon äntligen ge sig och gott backa tillbaka vilket var lättare sagt än gjort för henne. Backa i en rak linje? Nejdå, tre gånger hamnade hon snett och fick köra fram en liten bit och prova igen. När vi äntligen kommit över till andra änden av bron backade hon rakt över en av de ca meterhöga vägarbetsskyltarna som var uppställda. Kras... :shock:

Alltså vissa bilister...
Mikeys skrev:Vad blir jag irriterad på i trafiken?

Det provisoriska brohelvetet över ån i Flottsund i södra änden av Uppsala som trafikverket har satt upp med trafiksignaler då den gamla var på god väg att rasa samman. Bara för att det promenerar en person om dagen över bron så har trafikverket satt ett intervall på 5 minuter från dess att det slår om till rött innan bilarna åt andra hållet får köra för att promenerande (som inte finns) ska hinna över. När man missar gröna intervallet blir man alltså stående i 10 minuter med lååånga köer som följd. Gaaaah! (S)

Varför inte sätta upp en 3dm bredare bro eller något!?
För att citera en arbetskamrat som får psyk-bryt på denna provisoriska bro...
"Bara för man flyttat bron 5 meter åt sidan sätter man dit dessa j-a lysen, fast det har fungerat utan lysen i över 90 år när bron var på gamla stället"

Men vi får i alla fall underhållning på fika-rasterna när han beklagar sig :D
Användarvisningsbild
av vetten
Att det ska vara så j...a svårt att sopa av snön från bilen så att lysena syns och att man slipper få en massa snö över sej som blåser av taket.
av BennyL
Åter igen en dag med bilister som inte fattar att man kanske skall sopa fram lysena på sin sketbil!
Om de har lite snö kvar på taket eller på sidorna gör mig mindre, men fönster och lysen... :evil:
Användarvisningsbild
av joel80
Snö kvar på taket okej? Du kollade inte filmklippet ovan?
av BennyL
Det är ju faktiskt skillnad på snö och iskaka...
Men å andra sidan, det har ju snöpuckot ingen aning om eftersom denne endast använder torkaren för att lösa sikten och kanske möjligen lite elhiss för sidorutorna...
Användarvisningsbild
av joel80
Iskakan bildas av kvarlämnad snö som smälter av varm bil och sen fryser till.

Sen kan man ju få ner all snö från takten över framrutan i ett läge då man behöver bromsa hårt (och styra) för att undvika en krock. Kan bli svårt om man inte ser nått.. Kan vi inte vara överens om att det är bäst att borsta bort snö från bilen innan man åker iväg.. punkt. :D Alltså oavsett om det täcker lysen eller ligger på taket. ;)
  • 1
  • 330
  • 331
  • 332
  • 333
  • 334
  • 553

Vad jag vet är det inget synbart eller utstic[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]

Inte helt ovanligt att det är rejält med[…]