...

Moderator: Moderatorer

*suck* Hur agerade van-föraren sedan?
Visst ser man tydligt att det var för att markera men det gick fel eller åt h-e för långt. Sen kan man ju argumentera om att mc:n i alla fall borde hållit en lägre hastighet om denne nu ska göra en sådan manöver men det är ändå inte ok.
Ja självklart var MC-föraren inte helt oskyldig i detta men bilistens agerande är ju helt vansinnigt. Markera är en sak men att fullfölja det sådär, missbedömning av hastighet (vilket jag också tror) eller ej spelar egentligen ingen roll.

Kan själv tycka det är "obehagligt" när hojåkare susar förbi sådär på insidan men håller de en vettig hastighet så stör det mig inte alls.
Ush! Att ramma någon av motorcykeln för att denne kör om på höger sida är som att preja en bil ur vägen med hjullastare bara för att den är felparkerad. Helt åt h-e... Jag har personligen inget alls mot att motorcyklar smyger förbi, även om det ser ut som att det kan ha gått lite väl fort här. Fel av motorcykelisten således, men inte desto mindre fel av skåpbilen. Helst hade jag ju velat se skåpbilsföraren få skulden för detta men frågan är om det rent juridiskt skulle vara möjligt att döma denne för något annat än möjligtvis lämna sin fil utan blinkers i detta fall?
Nej, tänkte att MC-föraren får ta den "fajten" om han vill.. samma sak med polisen. Vet inte om dom anser att omkörningen och hastigheten eller den där manöven är värst. Det är nog rätt svårt att bevisa att det är avsiktligt. Föraren kan ju bara säga att han väjde för nått på vägen och inte i sin vildaste fantasi kunde tro att nån skulle komma till höger... Svårt att kontrollera trots videon.
  • 1
  • 327
  • 328
  • 329
  • 330
  • 331
  • 356
Carplay trådlöst?

Jag kan ju tillägga att jag testade i en XC60[…]

Letar oljetryckmätare

Grejerna (made in China) beställda via Amazon[…]

Hade varit schims hade tryck varit i stort sett l[…]