...

Moderator: Moderatorer

Det tråkiga är att om föraren inte fattar att det är vettigt att blinka för att visa att den ska svänga kommer den troligen inte heller att fatta varför bilen bakom helljusblinkar.. :???:
Användarvisningsbild
av SvenB
Så är det nog. Eller så har bilköpren glömt att kryssa i blinkers på optionslistan :wink:
SvenB skrev:Och då kommer man fortare fram? Jag tror nog att verderbörande är medveten vad denne ställt till med, men kan inget göra i det fallet. :D
Hehe ja det händer faktiskt att de flyttar sig lite så man kommer fram :) Men blinkar inte "aggressivt" men markerar lite. Bryr mig inte alls om jag kommer fram 30 sekunder snabbare eller senare utan vill bara att folk tänker på vad de pysslar med :)
SvenB skrev:Så är det nog. Eller så har bilköpren glömt att kryssa i blinkers på optionslistan :wink:
Tror mest på handhavandefel ;)
Jag helljusblinkar i de fall jag själv ska göra en vänstersväng och väntar på att mötande som till synes ska köra rakt fram (vilket gör att jag får vänta mitt i korsningen) plötsligt gör en sväng själv (utan blinkers såklart).
Förhoppningen är väl någonstans att personen i fråga kanske, kaaaaanske undrar varför och inser att "aha, jag blinkade inte, jag gör det nästa gång då".

Förhoppningen är däremot låg av uppenbara skäl såsom att ha glömt blinkersen på optionslistan som ni säger. ;)
Idag har jag irriterat mig på följande:
Folk som går på vägkanten när det är mörkt och som är iförda mörka kläder och inga eller möjligen knappt synliga reflex. Av någon för mig okänd anledning älskar dessa lågpannor att gå på fel sida också. Fast det ena är kanske ett resultat av det andra - uppenbara svackor i begåvningsprofilen.

Skitbilar med förare som inte reder ut att tända bakljusen när det blivit kolsvart ute eftersom bilen själv är för snikutrustad för att begripa detta. I det här fallet en nyare VW Polio. Bilen var dessutom svart och skitig så den var i princip osynlig. Jag blinkade med helljuset, jag växlade mellan halvljus och parkeringsljus, jag tutade. Upprepade gånger. Jag han uppfatta något som såg ut som ett uppsträckt långfinger. Hade det inte vart stadstrafik och en massa möten så hade jag nog tänt helljuset och låtit det vara på.

Peugeot-förare. Fan vad de vinglar på vägen.
llesrof skrev:Peugeot-förare. Fan vad de vinglar på vägen.
Hehe något av det roligaste jag läst här. Sågar alla rakt av vid fotknölarna som kör ett visst märke. Ligger kanske något i det om man som förare i ett franskt bilmärke dricker rödvin när man kör :mrgreen:
Användarvisningsbild
av SvenB
Passa er, vi har en mycket trevlig och ansedd forumdeltagare som för tillfället kör Peugeot. Han är dessutom Moderator. :D
llesrof, har du sett ett av de sista top gear-avsnitten med clarkson, may, hammond. Där kör de just peugeot, och framför bilarna på det "klassiska" pegga-sättet.
S22E05.
Personligen är jag lite av en smyg-frankofil när det kommer till peugeot, dock vinglar jag för lite för att äga en
Användarvisningsbild
av erikn
grillchips skrev:Förhoppningen är väl någonstans att personen i fråga kanske, kaaaaanske undrar varför och inser att "aha, jag blinkade inte, jag gör det nästa gång då".
Samma anledning som gör att jag ställer mig en meter från förardörren (om det är en sån korsning) och hänger på tutan när det är tomtar som blockerar en korsning. Det hjälper inte den här gången, men förhoppningsvis upplevs det som så obehagligt att de inte gör om det nästa gång.
TommyP86: Just Peugeot-biten i det avsnittet är bland det roligaste de någonsin gjort.
Bild
  • 1
  • 327
  • 328
  • 329
  • 330
  • 331
  • 553

Lyssnar man noga kommer ett litet susande fr&arin[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen

Du håller inte på med reglertiknik f&o[…]