...

Moderator: Moderatorer

Poppar popcorn i väntan :)

BTW, Fotgängare som trycker för grön gubbe först och tittar sen och ser att det är fritt och går. När man väl kommer fram till korsningen får man rött och väntar för att tjommen tryckt. Det borde vara böter på det :)
Under gårdagen så blev jag irriterad på att köra slalom mellan träden på vägen hem ;p Men det är knappast någon medtrafikants fel.

Hade till och med tur och hade en framför mig mer eller mindre hela vägen, däremot hade inte den föraren lika stor tur och skrapade i högersidan på sin bil :( Hoppas att det inte blev för stora skador.
Hahaha förfan Benny... Tröttsamt räcker inte riktigt till. :D
Användarvisningsbild
av joel80
Men för i helvete..
I ett sånt läge ska man minst ha en sån här i plånboken att sätta under vidrutetorkaren:
http://i.imgur.com/cFrl6Ul.jpg

(En mall alltså för att skriva ut och klippa till "visitkort". ;)
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Jag blev inparkerad på en lerparkering idag. Det var några som tyckte att de skulle få plats med en (sned) rad bakom bilraden som jag stod i, så det var mindre än en billängd att backa ut och sedan svänga åt fel håll för att komma ut. Jag körde V70n och den är riktigt bångstyrd i sådana situationer plus att man inte ser ordentligt bakåt. Till råga på allt så var det även djupa gropar som man åkte ner i så någon precisionskörning gick inte att få till.

Jag fick gå ut ur bilen för att se hur jag backat och verkligen klura på hur jag skulle undvika lergroparna så att jag inte skulle få okontrollerad fart och köra på raden bakom. Sedan när jag satt mig bakom ratten var jag så stressad att jag glömt vad jag klurat ut. Jag vet inte vad jag blev mest irriterad på: att bilen är så besvärlig vid parkering, att folk inte inser att de måste lämna mer plats för att man ska kunna manövrera bilen. Tänkte även i ett svagt ögonblick att det är riktigt tråkigt att köra bil. :shock:

Men till slut var det en som hjälpte mig därifrån genom att dirigera och visa hur mycket plats som fanns runt bilen. :D
Senast redigerad av 1 Allinug, redigerad totalt 0 gånger.
av BennyL
joel80 skrev:Men för i helvete..
I ett sånt läge ska man minst ha en sån här i plånboken att sätta under vidrutetorkaren:
http://i.imgur.com/cFrl6Ul.jpg

(En mall alltså för att skriva ut och klippa till "visitkort". ;)
Han fick ett litet ahum.. "visitkort" under torkaren med en liten hälsning som inte riktigt passar sig i skrift, men det lät ungefär så här...

Din piiiiiip pip piiiip piiiiiiiiip pip piip... och lite till

Jag skall kolla upp numret på måndag
Användarvisningsbild
av joel80
Företag i Stockholm som hyr ut bilar. Kollade det direkt.. Tyvärr kan det bli svårt att hitta föraren om du inte får uthyraren att ge dig namn..
Nu vet jag inte hur det såg ut när audiföraren parkerade men med tanke på hur audiförare brukar bete sig i trafiken så kan parkeringen med stor sannolikhet vart helt tom. Min bil är den vita. För övrigt ställde jag mig på enda lediga platsen på hela parkeringen.
https://www.dropbox.com/s/ujn1ic90jjtm8 ... 9.jpg?dl=0
  • 1
  • 323
  • 324
  • 325
  • 326
  • 327
  • 554

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]