...

Moderator: Moderatorer

av PTV
Micce1980 skrev:
simonhalmstad skrev:Jag är positiv till falluckorna hellre det än guppen!
Hellre fartkameror än fallucka eller gupp för mig iaf. MEN vore som sagt bättre att folk förstod att håller de farten slipper de guppen, det är "liksom" rätt enkel matematik :wink: Sen kan man undra vad vissa har så bråttom till, klart det finns tillfällen men springer de mellan spisen och matbord för att sedan löpa till toaletten och nu när de är väl uppvärmda springer och kastar sig i sängen, inte så troligt, ta det iaf lite försiktigt.

Släpper ibland en video på hur lite folk tjänar på att köra för fort, lättast i stan så klart men en stressad människa som inte förstår att det kan löna sig och se längre fram är rätt roligt att "glida" förbi, antar att denne "sitter och hoppar" i sätet då. :wink:

Som denna: [youtube]M_lB047zL7E[/youtube]
Annars så kunde man ju hjälpa till att släppa förbi denna bilist som ligger kloss bakom ens bil.Men det är kanske för mycket begärt bland somliga EGO bilister som leker privatpoliser bland allmän trafik och istället tydligen får en kick av att hindra andra som av någon anledning vill förbi. ?:-/
PTV skrev: Annars så kunde man ju hjälpa till att släppa förbi denna bilist som ligger kloss bakom ens bil.Men det är kanske för mycket begärt bland somliga EGO bilister som leker privatpoliser bland allmän trafik och istället tydligen får en kick av att hindra andra som av någon anledning vill förbi. ?:-/
Och var skulle man då bli av anser du, för personligen tycker jag det ser rätt tight ut!?
Om man håller hastigheten så förstår jag inte varför man då ska tvingas köra till sidan för släppa förbi, speciellt inte i tätorterna...
Jag blockar mer än gärna trafikanter som beter sig som rövhål, framförallt kring där jag bor. 30km/h i hela området och gott om farthinder som jag dels med sänkt bil och stora fälgar med liten gummiprofil på får ta det väldigt lugnt över. Det finns ett par väl kända fartdårar här och ser jag att de kommer i full patte bakom mig och har siktet på att susa förbi vid ett av alla farthinder (jag sniglar över, de gasar över), så lägger jag mig mitt i vägen för att blocka.
Har hänt ett par gånger att de då kör upp i röven på mig och nosar men då saktar jag ner ytterligare.
PTV skrev:Annars så kunde man ju hjälpa till att släppa förbi denna bilist som ligger kloss bakom ens bil.Men det är kanske för mycket begärt bland somliga EGO bilister som leker privatpoliser bland allmän trafik och istället tydligen får en kick av att hindra andra som av någon anledning vill förbi. ?:-/
Eller så förutsätter man inte att jag medvetet hindrat, lekt privatpolis eller ens fått en kick. Men det kanske är för mycket begärt av somliga? :mrgreen:
Och om någon är "EGO" är det den som lägger dig för nära en annan bilist utan att visa hänsyn.

Ser ingen anledning att jag skulle gjort en ändring i mitt körmönster av den anledningen att den andra föraren kunde kört om mig vid ett flertal tillfällen med god marginal till mötande. Alltså ska man köra om så gör då det vid antingen första eller kanske femte tillfället och helst inte vid kanske åttonde tillfället innan ett och flera trafikljus, anser jag.

Hade dock denne bilföraren legat farligt nära hade jag med absolut största sannolikhet gått in lite till höger och sänkt farten för att "släppa" förbi denne trots tillfälle att bli omkörd.

Nästa gång är du välkommen att fråga istället för att anta :-)-)
Användarvisningsbild
av SvenB
jimlindeborg skrev:När jag ser någon som har renare bil än vad jag har :twisted: :roll:
Då behöver du väl inte bli irriterad ofta. Om du möter mig är jag säker på att inte behöva det. :D Jag har tappat gnistan att tvätta senaste tiden :oops:
av Tette
Jag stör mig på diverse Audi Q5/7 osv som när de ändå la ut en hiskelig summa för sina bilar sparade in på stänkskydd och blinkers :D

Sen att min bil ser ut som den är rullad i smuts och doppad i löv just nu gör mig inte lyckligare...
Användarvisningsbild
av SvenB
Är det svårt att sätta glödlampor rätt nu för tiden? Jag har i dag varit på en 20 milafärd i skymning och mörker. Jag mötte inte, eller hann inte upp en enda bil med DRL och släckta bakljus. Så det verkar som att de jag samsades med kunde manövrera det "svåra" ljusreglaget rätt. Men däremot mötte jag minst 8 stycken med normalt halvljus i vänster strålkastare och klart bländande halvljus i höger. Antingen var de ordentligt feljusterade, eller satt lampan fel. ??:-/
Jag kör 12 mil tor till jobb och möter 10-20 fordon både dit och hem varje dag som har antingen feljusterade lyktor eller eller endast 1 fungerande .
Vissa har inte ens p- ljus på den sidan som saknar halvljus.
  • 1
  • 321
  • 322
  • 323
  • 324
  • 325
  • 554

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?