...

Moderator: Moderatorer

Lastbilen skrev: Sen är det intressant hur många inte riktigt verkar se det som ett problem att personbilen kör över hastighetsgränsen, men när lastbilen gör det. Ja, då blir det livat.
I den situationen som uppstod så är det mer eller mindre förståeligt, sen är det ju en jäkla skillnad att stanna/stoppa med 2 eller 50ton ifall något oförutsett skulle dyka upp så det bästa är väl att försöka undvika att fara fram som en virvelvind, speciellt på de sträckor med lägre hastighetsbegränsningar. Man bör även hålla god säkerhetsmarginal till framförvarande.
Chauffören i filmen verkar dock inte ha förstånd nog att inse detta och det är väl därför som många fått upp ögonen för hans mindre kloka agerande.
Hilmer skrev:
Lastbilen skrev: Sen är det intressant hur många inte riktigt verkar se det som ett problem att personbilen kör över hastighetsgränsen, men när lastbilen gör det. Ja, då blir det livat.
I den situationen som uppstod så är det mer eller mindre förståeligt, sen är det ju en jäkla skillnad att stanna/stoppa med 2 eller 50ton ifall något oförutsett skulle dyka upp så det bästa är väl att försöka undvika att fara fram som en virvelvind, speciellt på de sträckor med lägre hastighetsbegränsningar. Man bör även hålla god säkerhetsmarginal till framförvarande.
Chauffören i filmen verkar dock inte ha förstånd nog att inse detta och det är väl därför som många fått upp ögonen för hans mindre kloka agerande.
Återigen, jag försvarar inte chaufförens beteende.
joel80 skrev:Gjorde inte allt rätt där nej.. Vid det tillfället var jag rätt förbannad.

Det var svårt att agera perfekt där, lättare att analysera i efterhand och se vad jag borde ha gjort.
Det är bra när man själv kommer till eftertanke, jag tror att vi alla gör fel och misstag i trafiken. (Lastbilen gör inte misstag han är idiot) Det viktiga är att inte själv börja köra illa när andra gör det, då fördubblar man bara antalet dåliga bilister/idioter i trafiken och det vinner ingen på.
Ibland får man knyta näven i fickan och strunta i vissa saker eller ringa polisen, men aldrig själv börja hämnas.
Ps. modigt av Joel80 att ändå lägga ut filmen när han han själv inte är någon mönsterbilist.
Och jag fick precis upp en ny jag också. :)

Liten olycka fångad den här gången också.. klant-Volvoförare i ett parkeringshus. :D
[youtube]0KlgnTpXIJY[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=0KlgnTpXIJY
Lastbilen skrev:Ny...och kommer en till om ett par dagar :)

[youtube]qM8Ju_bnGRI[/youtube]
Allt det där löses genom att sätta upp fler fartkameror, bara man har fler kameror och sänka farten så klarar sig tragikverket med sin noll vision med färre döda. För hur man uppför sig i trafiken är inget problem. :-(O)
joel80 skrev:Och jag fick precis upp en ny jag också. :)

Liten olycka fångad den här gången också.. klant-Volvoförare i ett parkeringshus. :D
Jamen han vid 9:30 kom ju från höger. Då är det bara att köra...
erikn skrev:

Jamen han vid 9:30 kom ju från höger. Då är det bara att köra...
Hahaha.. så enda gången nån bryr sig om högerregeln är när det är både hajtänderna målade på vägen och en stor skylt med väjningsplikt samt rondellmärket uppsatt?! :D

Som vanligt underhållande att titta på :)

Dock har jag en allmän fråga. Vid 0:45 i klippet ser man att Joel möter ett udda ekipage. Det är en Linde W20, elektrisk dragtruck som kommer åkandes med ett trailersläp, samma typ av truck som används på flygplatser (bagagetruck) samt fabriker. Vad tusan kan man registrera en sådan som för att få den väglaglig? Bara trucken väger nästan 4 ton, i princip en solid stålkub utan vare sig någon fjädring att tala om eller någon som helst säkerhetsutrustning. Jag har iaf aldrig sett någon som ens har säkerhetsbälte. Det är ju inget man vill råka klämma någon cyklist eller person med...

Jag kör runt i såna på jobbet till och från inne på en flygplats, och har aldrig ens kommit på tanken att man skulle kunna åka runt i en sån ute i trafiken...
Hahaha.. En av grejerna jag älskar med det här forumet är allas specialkunskaper på ett eller annat sätt. Jag har ingen som helst aning om hur man får eller om man får använda en sån på vägarna, men bara det att du reagerar och kommenterar gör så jag sitter och fånler. :D
  • 1
  • 320
  • 321
  • 322
  • 323
  • 324
  • 356
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]