...

Moderator: Moderatorer

av Mwi
joel80 skrev:Beror kanske inte bara på fartgupp.. Viss skuld får diesel-hetsen också ta där. Diesel släpper ut mindre Co2 vilket är nra för globala miljön... Men verkar vara betydligt sämre för den lokala.
Vågade inte nämna diesel eftersom jag själv alltid tankar etanol även om det blir dyrare än bensin, man kan ju bli mobbad av alla dieselfanatiker här på forumet :( Men helt klart är att dieselns popularitet är det sämsta som har hänt för europiskstadsmiljö de senaste 15 åren.
joel80 skrev:
llesrof skrev: Men har du inte räknat ut det? Då kan ju kommunen hänvisa till ökade utsläpp och hitta på ännu mer saker för att mota bort bilismen.
Vi kan ju alltid hoppas.. Om nån dryg månad kan jag ju köra på el i stan.. blir ju kanon om dom förbjuder alla illaluktande dieslar och bensinbilar! Ingen mer kö vid rödljusen för mig! ;)
Så kul för dig. Själv har jag inte råd med en fin elhybrid.
Användarvisningsbild
av joel80
Inte jag heller... Jag utnyttjar leasing-fördelar och bygger på mitt eget skuldberg lite till. ;)
joel80 skrev:Håller helt med ovanstående om farthinder i bostadsområden.. Problemet är att det sätts allt för många farthinder där det vare sig är 30km/h eller några barn och bostäder. I Gävle har vi rätt kraftiga farthinder på en 60-väg.. Som går utmed åkrar.. Helt idiotiskt vansinne.. Alla inbromsningar och accelerationer där måste släppa ut mängder med extra föroreningar. Så får folk sämre acceptans för farthinder där dom verkligen behövs.
simonhalmstad skrev:Jag blir irriterad på alla dessa fartgupp som verkar byggas precis över allt, har blivit alldeles för många de senare åren... I sådana lägen är det mkt skönt att köra bil med four-c

Det är därför falluckorna är genialiska.. Håll hastigheten så har du inga problem att passera. Hinder blir det bara den gång du kör för fort..
Jag är positiv till falluckorna hellre det än guppen!
simonhalmstad skrev:Jag är positiv till falluckorna hellre det än guppen!
Hellre fartkameror än fallucka eller gupp för mig iaf. MEN vore som sagt bättre att folk förstod att håller de farten slipper de guppen, det är "liksom" rätt enkel matematik :wink: Sen kan man undra vad vissa har så bråttom till, klart det finns tillfällen men springer de mellan spisen och matbord för att sedan löpa till toaletten och nu när de är väl uppvärmda springer och kastar sig i sängen, inte så troligt, ta det iaf lite försiktigt.

Släpper ibland en video på hur lite folk tjänar på att köra för fort, lättast i stan så klart men en stressad människa som inte förstår att det kan löna sig och se längre fram är rätt roligt att "glida" förbi, antar att denne "sitter och hoppar" i sätet då. :wink:

Som denna: [youtube]M_lB047zL7E[/youtube]
Micce1980 skrev:
simonhalmstad skrev:Jag är positiv till falluckorna hellre det än guppen!
Hellre fartkameror än fallucka eller gupp för mig iaf. MEN vore som sagt bättre att folk förstod att håller de farten slipper de guppen, det är "liksom" rätt enkel matematik :wink: Sen kan man undra vad vissa har så bråttom till, klart det finns tillfällen men springer de mellan spisen och matbord för att sedan löpa till toaletten och nu när de är väl uppvärmda springer och kastar sig i sängen, inte så troligt, ta det iaf lite försiktigt.

Släpper ibland en video på hur lite folk tjänar på att köra för fort, lättast i stan så klart men en stressad människa som inte förstår att det kan löna sig och se längre fram är rätt roligt att "glida" förbi, antar att denne "sitter och hoppar" i sätet då. :wink:

Som denna: [youtube]M_lB047zL7E[/youtube]
Håller med, i Uppsala har man installerat falluckor precis utanför sjukhuset. Känns inte sådär skitbra när ambulanser som ibland behöver köra snabbt måste åka över en grop :|
Steffe3 skrev:Vad jag har läst så har dom en fjärr/liknande som tillåter dom att åka igenom hur som.
Ahh oke..ja förhoppningsvis lär dom ju ha tänkt på det innan installationen..
  • 1
  • 320
  • 321
  • 322
  • 323
  • 324
  • 554

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]