Först av allt credit till dom låt säga 35 av 4000 som passerade som normala människor när jag stod vid vägen..
Sen en enorm credit till lastbilsföraren som fick stopp på sitt ekipage när en självmordspilot bestämde att mötande körbana är bättre väg än andra igenom en skymd kurva, jag hann aldrig få kort på händelsen eftersom jag var *bakom* ekipaget. Hann inte fota röken efter alla fordon heller då jag fotade annat, men jag missade inte ljudet. Hann se vilken cyklist det var, denna kom med på bild då andra sidan av vägen var fortsatt bättre att åka på än den avsedda. ALLA hade i år fått tillsägelse om att alla skulle samarbeta och att man ska inte åka i bredd. Jag stod 1 mil från start, 29mil kvar att cykla och ingen i princip har fattat ett dugg.. på nån bild nedan (ska inte peka ut nån) har nån smugit sej in som inte förstod lyckan i att leva när man mött en lastbil på dennes sida av vägen med en cykel. För denna där åker fortfarande på fel sida..

nästa bild hörde jag bara en massa oljud..
Cyklist bestämmer sej för att köra emellan bil och buss samt ta utsidan av buss på mötande körbana när lastbil kommer.
Slänger mej runt men hinner inte få med cyklisten när han smet emellan, däremot kaoset han skapade..

Som sagt samarbetet fungerade perfekt och alla körde med insidan av huvudet, absolut inte i bredd...
Kanske flera som ser och cyklar kan börja tänka efter om det här sättet verkligen är så smart, har gott om bilder, och bilderna kommer att lämnas till tävlingsledningen så man förhoppningsvis får ordning på detta.