...

Moderator: Moderatorer

Har klippt ihop en liten BMW-special.
Snubben är notorisk på att köra för fort om det är 110 eller lägre men klarar inte av att hålla 120 eller 130 öht, dessutom "genade" han nog genom centrala Helsingborg och lite andra konstigheter...

Bilen är leasad av ett företag i Värnamo oxo.
Hur är det skattemässigt att köra omkring privat med bilar ägda av företag?
Jag har inte riktigt reglerna klart för mig...

[youtube]_xKmr8f9TS8[/youtube]

jwiss skrev: Bilen är leasad av ett företag i Värnamo oxo.
Hur är det skattemässigt att köra omkring privat med bilar ägda av företag?
Jag har inte riktigt reglerna klart för mig..
Kan ju vara så att hen skattar för den och får då köra så mycket denne vill privat utanför arbetet, annars är det väl 100 mil per år vid max 10 tillfällen

Hur som verkar föraren inte uppskatta farthållare :mrgreen:
Nej var är det för vitt plåster som följer efter hela tiden???

Två väldigt märkliga förare där..
BMWn stannade och väntade på den vita Seaten i rondellen.
I Helsingborg kom BMWn igenom biljettkontrollen jättesnabbt, stod några bilar framför mig, och upptäckte att Seaten inte kommit med, då drog han med gasen i botten (~70 km/h?) ut ur kön och tillbaks till biljettkontrollen... Synd att jag inte fick med den manövern :(
jwiss skrev:Ibland kan det ju bli lite besvärligt att köra av en färja, i synnerhet om man måste lasta barnvagnar osv...
Ah, såg den först nu. Lastade de av hela bohaget inför en färja som tar 20 minuter? :)

Annars är det rätt skoj att se förvirrade människor som förtvivlat letar efter sin bil på dessa färjor :) Hamnade nästan själv i en sådan sits på en Polenfärja förra året, visade sig att den var så väl packad att vi inte kom tillbaka till bilen på det hållet vi lämnat den först utan fick gå upp och byta sida för att komma till bilen och när det var gjort efter visst besvär mindes jag att vi ställt bilen i en nedfart till våningen under där de sedan dragit upp golvet bakom bilen så att fler kunde stå på den entrévåningen, bara att trycka sig tillbaka mellan lastbilarna och ta sig ner en våning :)
Ah, såg den först nu. Lastade de av hela bohaget inför en färja som tar 20 minuter? :)

Annars är det rätt skoj att se förvirrade människor som förtvivlat letar efter sin bil på dessa färjor :) Hamnade nästan själv i en sådan sits på en Polenfärja förra året, visade sig att den var så väl packad att vi inte kom tillbaka till bilen på det hållet vi lämnat den först utan fick gå upp och byta sida för att komma till bilen och när det var gjort efter visst besvär mindes jag att vi ställt bilen i en nedfart till våningen under där de sedan dragit upp golvet bakom bilen så att fler kunde stå på den entrévåningen, bara att trycka sig tillbaka mellan lastbilarna och ta sig ner en våning :)
Bilen 2 framför mig körde altså fram 6 meter för att lasta, då fick jag en lucka att rulla ut ur min kö i.
Dom kan ju inte ha börjat gå ner förns förjan la till! Idioter!

En gång på helsingfors -> stockholm stog bilen på plattform, nu är det inte en utan 3 separata platformar och jag kom ut på den i mitten och kunde inte gå över den vägen till den främre, fick springa flera våningar upp och ner innan jag kom rätt! Och då hadde jag endå 10 minuters marginal kvar...
  • 1
  • 308
  • 309
  • 310
  • 311
  • 312
  • 356
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...