...

Moderator: Moderatorer

BennyL skrev:Coola nya Matrix-effekter!
Fan vad många som kör illa, inte bara att döma från din film, jag kör många mil själv och upplever mycket av det du lägger ut på film. Blir mer och mer sur på "mobilfyllon" som vinglar omkring, både i sidled och i hastighet, fullständigt uppslukade av nån j-a psevdo-värld
Då kan du tänka dig hur det är på cykel- och gångbanor.
Smartphone-zombies...
mikebike skrev:
BennyL skrev:...Blir mer och mer sur på "mobilfyllon" som vinglar omkring, både i sidled och i hastighet, fullständigt uppslukade av nån j-a psevdo-värld
Då kan du tänka dig hur det är på cykel- och gångbanor.
Smartphone-zombies...
Trust me, jag vet!
[OT]
Jag fick en mobil-zombie att få lite brunt i kallingen en dag när jag var ute och cyklade, han kom och fyllevinglade i sin låtsasvärld PÅ cykelbanan, inte på gångbanan så jag siktade mot honom och sedan tvärnitade med låsta hjul och svängde lite vingligt undan samtidigt som jag hojtade om varför han inte kan gå på gångbanan... jag vände mig om efter några sekunder och... jodå, nu flummade han vidare på gångbanan! :mrgreen:
[/OT]
Spännande effekter :)

Citroënföraten var dock bara tragisk :cry: Vet att vi alla inte är intresserade av att köra bil men lite närvaro vill man gärna ha
Jo.. Men XC90-föraren var rolig. Citroënföraren hade inte en chans! Haha..
Han som körde den kommenterade förresten på youtube! Han blev så less på hur nära Citroën'en låg..
Jag tyckte det var riktigt roligt sen när han gasade på och lilla stackaren inte hade en chans. Kollade upp Citroën'en, 68hk.. :D
Hehe, fick titta igen för just den delen uppfattade jag inte riktigt innan, såg filmer i luren mitt i solen utomhus :)
Vad menar du Mwi? Det är till höger jag ska ligga.. Och den framför ska också ligga i högerfilen så jag bara behöver byta till mittenfilen för att köra om.
Ibland orkar man inte med folk som ligger 10-20km/h under hastighetsbegränsningen oxh envisas med att ligga i omkörningsfil (mittfilen). Då händer det att jag fortsätter förbi dom i den fil jag ligger i.. Alltså den högra där jag ska vara om det är tomt. Det är inte riktigt samma sak som att jag kör om.. Alltså jag har inte bytt till höger för att göra en omkörning eller för att komma undan en kösituation.
Någon kallade de nya effekterna i videon för matrix-effekter. Det vet jag inte, men minority report-effekter kanske? Om någon minns den rullen med Tom Cruise från tidigt 00-tal?

XC90:n måste varit det bästa inslaget i någon dashcam jag sett på länge :) Att blockera priusen kändes däremot väldigt onödigt. Inte för den sakens skull att inte "go out of your way" för andra stressade/dåliga förare, men för att luckan var mer eller mindre nog stor för att rymma bilen. Onödigt att täppa till den då. Tycker inte det var någon hemsk synd att försöka hinna före lastbilen ändå.

Edit: har letat bland kommentarerna men hittar inget från föraren av XC90:n. Någon som kan kopiera och klistra in här vad han skrev?
joel80 skrev:Vad menar du Mwi? Det är till höger jag ska ligga.. Och den framför ska också ligga i högerfilen så jag bara behöver byta till mittenfilen för att köra om.
Ibland orkar man inte med folk som ligger 10-20km/h under hastighetsbegränsningen oxh envisas med att ligga i omkörningsfil (mittfilen). Då händer det att jag fortsätter förbi dom i den fil jag ligger i.. Alltså den högra där jag ska vara om det är tomt. Det är inte riktigt samma sak som att jag kör om.. Alltså jag har inte bytt till höger för att göra en omkörning eller för att komma undan en kösituation.
Det du gjorde är en omkörning (passerar ett långsammarefordon) och i filmen gjorde du den på ett olagligt sätt (till höger), bötesbeloppet är 1000:- för det, den du körde om som felaktigt låg i mittfilen kan få böta 500:-.
http://www.trafiksakerhet.se/omkorning-hoger-sida.htm
Så skäms på dig :oops:
Helt medveten om lagen Mwi.. Jag lessnade lite på alla mittfilsåkare som ligger och blockerar mittfilen. 4 filbyten och blocka vänsterfilen ett tag kändes som ett sämre alternativ.
Jag skäms inte speciellt mycket för det.. Även om det var fel.
  • 1
  • 302
  • 303
  • 304
  • 305
  • 306
  • 356

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)