...

Moderator: Moderatorer

sthlm: Anmäl henne bara för att, inte det minsta komiskt men jäkligt tragiskt :roll: olyckor sker men med en sådan inställning gör att iaf jag reagerar

joel80: Undrar fortfarande varför farthållaren inte används flitigare av sina medtrafikanter, framförallt om man då och då blir omkörd av de man kört om. Själv har jag den igång varje gång omkring 9/10 gånger bilen används på allt från 40- till motorvägar medans bilister runt om inkonsekvent pendlar i hastighet
Micce: Av samma anledning som vi ser x antal DRL-stollar där ute: de bryr sig inte. Brist på kunskap, brist på intresse osv.
Jag har förklarat min personliga inställning till farthållare innan, men jag drar det igen då det säkert går att applicera på fler personer än mig själv.
Jag tycker att jag har mindre kontroll med farthållaren igång. Visserligen är det ju en konstant-farthållare och ingen adaptiv modern pryl som sitter i min kärra men jag är helt enkelt inte bekväm med farthållaren. Bilen har garanterat, i min ägo, tankats fler gånger än farthållaren använts.
Å andra sidan anser jag mig hålla god koll på trafikflöde samt den egna hastigheten (dvs pendlar inte upp och ner) att jag inte behöver farthållaren av den anledningen. Förstår inte hur svårt det kan va att hålla foten still på gasen. :lol:
Framför allt är det väl att hålla koll på övrig trafik. Vill man ligga och köra i 120km/h kör man inte om någon som ligger i 123km/h för att sen lägga sig och köra i 120km/h igen! Farthållare eller inte...
BennyL skrev:Intressant film över hur högerregeln fungerar i verkligheten, skulle vara något för STR att ha med i undervisningen!
Vadå fungerar??! :D Hur den INTE fungerar i verkligheten menar du! ;)
Fungerar väl i 50% av fallen? :) Har vid några dumma tillfällen inte sänkt farten eller bromsat när en kört ut framför en, det var bara lika korkat av mig men det var rätt underhållande att se minen på "förbrytaren" :wink:
Jag kan också få för mig att "skrämmas" ibland när folk vägrar förstå högerregeln.. Lite dumt kanske... Men ibland känns det bara som att vissa måste skrämmas lite.. Eh...
  • 1
  • 300
  • 301
  • 302
  • 303
  • 304
  • 356

Den där motorn ska väl ha 98 oktan, om m[…]

En bensinmotor tror jag mår betydligt bä[…]

Trasig Renault Scenic

Pågen har varit här och lämnat bil[…]

En reseladdare som man kan plugga in i ett vanligt[…]