...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Du kan ju ha turen och få pengarna tillbaka :D
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hur går det med bil och försäkringsbolag, och körkort för grabben?
Användarvisningsbild
av vetten
Jodå nu har jag fått svar från Volvia och dom anser inte att motpartens beteende är tillräckligt för att det ska vara dennes fel. Det är ju trots allt inte förbjudet att prata i telefon och köra bil samtidigt, så det är bara att bita i det sura äpplet och ta förlusten på 3000:- i självrisk. Det som ändå är tur är ju att hon körde på en bil i sin ouppmärksamhet och inte ett litet barn eller annan människa som ju hade kunnat råka komma i hennes väg eftersom det var mycket folk i rörelse på parkeringen just då.
Högerregeln gäller ovillkorligen på parkeringar enligt Volvia.
Användarvisningsbild
av 855glt-97
Helt vansinne, lider med dig. Borde bli lag på att förbjuda mobilsamtal medans man kör som i så många andra länder.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Tråkigt men 3000 e ju inte så farligt då man kan se vad kostnaderna går lös på för reparationen av bilen.
Användarvisningsbild
av vetten
cybermunk skrev:Tråkigt men 3000 e ju inte så farligt då man kan se vad kostnaderna går lös på för reparationen av bilen.

Dom sa på Volvo att den egentliga kostnaden låg på c:a 12000:- så man kom ju undan med en fjärdedel ?:-/
Användarvisningsbild
av cybermunk
Du slipper i vilket fall som helst punga ut dom 12000:- ur eget läder. Skit bara att dom inte såg motparten som vållande då den parkeringen du pratar om är ett litet he*vete även nu efter/under ombyggnad.
Har själv varit på väg att få mobilpratare i sidan av min bil och jag har tänkt lite på det du berättat om din incident och nästan klivit ur bilen och frågat personen om han/hon tänker trafiksäkert när dom kör med mobiltelefonen klistrad vid örat.
Användarvisningsbild
av vetten
Tänkte passa på att TACK er ALLA för den empati och det stöd som ni har gett mej i denna tråd :-)-)

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]