...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1100882
Nexus skrev:
lilleman skrev:skaffa bågar ni med så märker ni så många nötter det finns bland billisterna jag har kört hoj i snart 20-år så man har sett en hel del och när det gäller att smita förbi så är en sak att det är inte så kul att stå i en kö med en luftkyld hoj och stänger man av hojen och knuffar fram den så har man snart en stressad jävla billist i häcken som tutar :twisted: mvh/roger
Små nötter???? Då är ni mc förare lika jävla stressade som inte kan vänta som alla andra vid t e x järnvägs bommar. Så du menar att hojen kyls bättre om man står längst fram i kön????
Min båge kyls bäst i farter över 200 km/h, därför ligger jag alltid på max utanför skolor och dagis så man slipper överhettning.
av BennyL
#1101081
Vi diskuterade faktiskt häromdagen varför motorcyklar får köra i Bussfil i Stockholm, men vi kom fram till att det har att göra med att de är säkrare för alla om de håller till där än mellan filerna och bilarna, eller finns någon annan orsak till att de har grädd-fil?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1101089
Jag har min uppfattning klar.

När jag kör min motorcykel förväntar jag att den det upp en plats i filen. Jag skulle aldrig komma på att pressa mig fram mellan filerna.


Om jag helt plötsligt skulle få för mig att min motorcykel inte behöver en plats utan kan trängas fram mellan filerna skulle jag ju också få acceptera det motsatta, dvs att bilar pressar sig in i min fil där jag kör helt utan hänsyn så jag puttas i sidled (motorcykeln tar ju ingen plats och ryms mellan bilarna)... nä så vill jag inte ha det.
Användarvisningsbild
av erikn
#1101131
BennyL skrev:Vi diskuterade faktiskt häromdagen varför motorcyklar får köra i Bussfil i Stockholm, men vi kom fram till att det har att göra med att de är säkrare för alla om de håller till där än mellan filerna och bilarna, eller finns någon annan orsak till att de har grädd-fil?
Just av den anledningen borde det vara tillåtet, och har varit det. SL, polisen m.fl. tycker att det är vettigt att MC får åka där, därför är det så konstigt att man tagit bort det. Många protester som har varit verkningslösa. Finns kvar ett fåtal bussfiler där det fortfarande är tillåtet, men jag tror att det är en tidsfråga innan det tas bort.

Och man får fildela, jag tycker att det är konstigt att inte fler bilister hjälper till genom att hålla ett par dm mer åt sidan när de kommer. Märkligt beteende att i stället preja dem så de inte kommer fram. I mina ögon lika illa som att blockera en omkörning på en 2+1 eller landsväg.
av superpin
#1101133
erikn skrev:Just av den anledningen borde det vara tillåtet, och har varit det. SL, polisen m.fl. tycker att det är vettigt att MC får åka där, därför är det så konstigt att man tagit bort det. Många protester som har varit verkningslösa. Finns kvar ett fåtal bussfiler där det fortfarande är tillåtet, men jag tror att det är en tidsfråga innan det tas bort.

Och man får fildela, jag tycker att det är konstigt att inte fler bilister hjälper till genom att hålla ett par dm mer åt sidan när de kommer. Märkligt beteende att i stället preja dem så de inte kommer fram. I mina ögon lika illa som att blockera en omkörning på en 2+1 eller landsväg.
En polare blev stoppad när han körde hojen i bussfilen på E18 vid Järfälla, det enda polisen ville var att säga att det var ok och att de inte tänkte bötfälla någon som körde MC där. Var iofs några år sedan..
Användarvisningsbild
av Mabuse
#1101138
lilleman skrev: ... min hoj är en v-tvin ...
Kanske dags att uppdatera profilen? Kan inte minnas att GSX fanns som v-twin...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1101160
erikn skrev:Och man får fildela, jag tycker att det är konstigt att inte fler bilister hjälper till genom att hålla ett par dm mer åt sidan när de kommer. Märkligt beteende att i stället preja dem så de inte kommer fram. I mina ögon lika illa som att blockera en omkörning på en 2+1 eller landsväg.
Så om man med bilen kommer ifatt några HD på 2+1 väg där det är enfiligt ska motorcyklarna hålla åt sig så jag kan pressa mig om mellan vajerräckena och köra om med bilen?
av Lövet
#1101190
Allt som behövs är att du ska inte vara dum med flit. Det måste även du inse.

Som motorcyklist är mitt absoluta råd till bilar att inte göra någonting alls. Håll positionen i filen. Det är säkrast för alla. Kommer jag förbi med hojen avgör jag själv om jag vill passera eller inte. Behöver inte, och vill inte ha, någon hjälp.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Jag har nu lyckats ta reda på lite vilka mot[…]

Hej! Har haft ett långtgående problem[…]

Köpråd?

T6 medför god prestanda men samtidigt en m&au[…]

V50 T5, Motor dör

Ser okey ut. Hade du ur ECM och rengjorde den?