- lör 30 jan 2010, 10:12
Har ju stått flertalet artiklar i pressen där förtvivlade/frustrerade/vansinniga människor fått skylten stulen & varit tvungna att betala trängselskatten pga att någon med den stulna skylten regelbundet kört fram & tillbaks... myndigheterna rycker på axlarna åt problemet.....de får ju in sina stålar i vilket fall som helst... så de bryr sig ju inte det minsta.
Brainy skrev:Tror vi missförstår varandra.... jag menar, om någon stjäl skylten för att sätta på sin bil & köra igenom "trängsel" tullarnas fotografering (av samma anledning till att slödder stjäl skyltar för att sätta på bilen då de tankar på kassa betalning på macken för att undvika att deras eget reg nr fotograferas med automatik av någon av de kameror som alla bensinstationer har). Detta har ju hänt & händer hela tiden....i Sthlm pga Trängselstationerna & över hela landet pga möjligheten att smita ifrån betalning för drivmedel.
Det där är iofs en sanning med modifikation.
Sätter jag din skylt på en liknande bil och bränner förbi några norska tullstationer i transponderfilen så kan jag lova att du kommer få hem inte bara tullavgiften utan även några hundra i böter. (Tro mig, jag vet ;)).
Jag tror nämligen inte att man sätter på en stulen skylt på en bil och sen stannar för att betala med kortet bara för att den möjligheten finns.
Har ju stått flertalet artiklar i pressen där förtvivlade/frustrerade/vansinniga människor fått skylten stulen & varit tvungna att betala trängselskatten pga att någon med den stulna skylten regelbundet kört fram & tillbaks... myndigheterna rycker på axlarna åt problemet.....de får ju in sina stålar i vilket fall som helst... så de bryr sig ju inte det minsta.
V70n Bi-Fuel -03 Automat