...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
740wennberg skrev:jag körde rattfull och satte en bil i ett träd.
2 flugor i en smäll. Rattfull och kracha bilen BINGO :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Qualia skrev:För pinsamt för att ta upp...Här.. Alla kommer ju börja så :lol: :lol:
Man lär sig ju av misstag och pinsamheter...
FEGIS (PO)
Användarvisningsbild
av Pliind
heheheeee mina kompisar och jag bestämmde oss för att åka upp till haparanda över helgen och då tog vi min (morsans) Fiat Punto då hade jag haft mitt körkort i 4 månader och detta var i januari månad vi åkte, vi hade ingen snö i leksand så hade aldrig kört på hal väglag riktigt... aja vi kommer upp dit och bestämmer oss följande dag att besöka Finland! sagt och gjort! så kom vi till en rondell och jag skulle väll impa på mina kompisar å röck i kryckan.. 5cm!!! från en fet jävla betongvägg vart jag haha! mycket pinsamt! gled bara rakt fram :P höhö! men polis har jag bara blivit stoppad av 2 gånger! första var när jag hade 240in :P för den bröla och den 2a för att jag körde en avställd bil med körförbud genom halva sverige :P fick en varning bara :)
av Qualia
grammse skrev:
Qualia skrev:För pinsamt för att ta upp...Här.. Alla kommer ju börja så :lol: :lol:
Man lär sig ju av misstag och pinsamheter...
FEGIS (PO)
Det var ju två år sedan det hände så...

Man var ju ung och dum och ny kär.. Man ska som sagt aldrig lyssna på någon annan än dig själv när man kör...

Det var ju en sen höst för ca 2år sedan. .. var ju tvungen att vända på en väg så började jag backa... bannngboom..... så small det... ojojoj... Så visade det sig att det var en rondell.. menar man pinsamt.. börja backa på en rondell utan att veta om det själv.. varför inte köra ett extra varv.. hände ju inget med bil som jag körde som tur.. inte min.. den som jag backade på såg ju inte så fint ut.. TuR att inga skadades.. annars skulle jag aldrig att förlåta mig själv..

Efter 2 år så kom det självrisken på 1000kr från försäkrings bolaget.. bara le och betala...

Värre kan ju inte bli... :oops:
Användarvisningsbild
av Tommy Lagerlöf
Det dummaste o dyraste jag har gjort i trafiken var att jag köre i 70 på 50 väg med 2st polare med,en nyckter fram o en full i bak,gasa lite extra efter en rondell o då stog snuten där mitt i vägen o jag bara blåste förbi o polaren i baksätet peka ful finger åt dom och det var ju inte så smart,kolla i backspegeln o såg att alla snutar sprang till sina bilar och åkte efter,då vart jag nervös.

Dom kom ifatt sen fick jag o polaren i baksätet höra ett o annat=),+ böter 1200kr,inte så farligt ändå med tanke på vad jag o polaren gjorde=),men det var nu typ över 5år sen.

MVH
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Ja du... man har vart med om en hel del dumt..

Några gånger då..

*kommer 90 på 70väg. Polisen står me lasern o kollar, såklart... stannar, han kollar bilen , påpekar att de gick lite väl fort och jag sa "ja jo....."Ångerfull" " då sa han bara åk härifrån men ta de lugnt hädanefter....

*Ute o leker i nysnön i byn där ja bodde innan, niotiden på kvällen. Missbedömmer ganska rejält i en korsning, hamnar ute på en gräsmatta och mejjer ner en sk. kabelmarkeringsstolpe... då ser jag blåljus..... kliver ur, funderar hur fan ja ska få bort bilen där den står i massa snö. "Jaha och hur gick det här till då?" ja du vet.... " försök inte vi såg dig i förra korsningen också" sen blev de massa prat om vad man INTE ska göra osv. osv. sen fick ja åka.... :D

*åkt av vägen me min fd. 244 i vintras på en raksträcka, mindre rolig upplevelse med tanke på att jag fick möte och hamnade på fel sida vägen i diket.... sen höll 10 till på att hamna där för ingen visste att de var blixthalka o man knappt kunde stå på vägen.. sen blev bilen uppdragen av en stor bondtraktor :D

sen en hel hög berättelser till men de orkar ja inte rada upp nu :D
av 740Diesel
Körde den 19/10 141km/h på 110 väg (S) , har sen 26 minuter körkort igen... :lol:
av Frownlayer
Jag åkte lite med min 140 och jag gillar att styla lite för mig själv.

Jag skulle göra en sladd in på en fin väg som sedan leder till en grusväg. men såg dock ej att det var grus på asfalten i korsningen. det blev långa raka spår ända ner i diket.
Men historien är inte slut än. jag la i backen och sa för mig själv "det går nog". en bra bit över "varvstoppet"(som inte finns), bakhjulen på asfalten och framhjulen i diket.
När jag kom upp insåg jag att det inte gick att se i bilen och heller inte utanför. Jag kom ut ur bilen och möttes av en stråle pulver. Då hade en gubbjävel ryckt ut brandsläckaren ur sin bil och försökt "rädda" min bil från att börja brinna. och inte insett att det bara var gummi.
Efter ett bra tag så fick vi kalla på polis som kom till platsen för att reda ut det.

Och här kommer slutet:
Polisen konstaterade att gubben hade gjort allt rätt, och att jag hade för dåliga däck.

Jag fick betala: sanering av bilen, hans spruta, böter för burnout, nya däck och en metallvägstolpe två meter bort som han trodde jag hade kört på, utan att få en enda buckla.

Så sladda på rätt ställe är ett tips till alla som skaffar en bakdriven bil för första gången.
Användarvisningsbild
av Nexus
740Diesel skrev:Körde den 19/10 141km/h på 110 väg (S) , har sen 26 minuter körkort igen... :lol:
Jag gjorde liknande men 121 på 90 väg och blev plockad av en j@vla polis helikopter. Ofta man tittar i luften på stor fin motorväg :(
Feta böter(även om det var snart 8 år sedan) och indraget kort i 1 mån efter överklagande att jag var tvungen ha kortet i jobbet.
Användarvisningsbild
av Öhlin
1975 i Januari, var jag på väg från Stockholm till Göteborg, startade tidigt och lunkade söderut med min då 1 år gamla 145:a. Någonstans i höjd med Hova kände jag mig trött och beslutade att röra benen en aning, lät motorn stå på tomgång eftersom det var sviiiinkallt.. med vanans makt gick jag ur tryckte ner låsknappen och precis när dörren gick i lås blev jag varse om mitt misstag :shock: Där stog jag i endast vit skjorta o vanliga byxor, i 28 minusgrader, med alla dörrar låsta. Tack och lov så fanns det ju en bakrutetorkare, jag slet av den, och sedan vart det en del cirkuskonster innan jag lyckades att få upp låset...jodå lite märken och en skadad gummilist.... men va f*n in i värmen :D

I våras tog jag ner några träd i trädgården, och nu i höstas så skulle jag lasta in några tyngre saker i Tant´s Scenic, jag backar in och svänger lite för tidigt..pooow jääääklar där stod ju en stubbjäkel kvar sedan i våras (S) (S) (S) (S) Ridå ??:-/
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW,[…]