...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev: Det man kan göra är att be P-vakterna om hjälp. De skall även kunna hjälpa folk att parkera och inte bara skriva ut kontrollavgifter.
Jag har varit med om motsatsen då jag körde taxi i Stockholm. Taxi får parkera för matrast i 30 minuter på P-förbud, åtminstone då. Vi var ett "gäng" som åt på en restaurant i hörnet Drottninggatan/Barnhusgatan. Det var några olika lapplisor som patrullerade runt där. Alla brukade passera hörnet med 30-45 minuters mellarum. När det gått 30 minuter+ tittade de in genom dörren eller knackade på rutan för att markera att det var dags. Men en dag kom det en p-nisse till distriktet som trodde att han hade provision. Han gömde sig runt hörnet, eller i en port, med pennan i högsta hugg för att lappa våra bilar efter 31 minuter.
av mikebike
Att backa mot enkelriktat måste ju vara mycket bättre än att köra mot enkelriktat! :roll:

Bild

Bilen innehöll ett gäng missbrukare som knappast har körkort (längre).
Ägaren heter Sonny....
Användarvisningsbild
av joel80
Sonny, Ronny, Conny... överrepresentation? :lol:
Användarvisningsbild
av Micce1980
joel80 skrev:Sonny, Ronny, Conny... överrepresentation? :lol:
Hehe det är väl så, tur man inte heter Tommy då :wink:
av mikebike
Bil med släp använder cykelbanan som genväg:
Bild

Dagligen använder elfirman Ahlel cykelbana och trottoar som parkeringsplats:
Bild
Användarvisningsbild
av SvenB
mikebike skrev:Bil med släp använder cykelbanan som genväg:
Bild
Men är det verkligen en cykelbana, det ser ju ut som en bilparkering. Jag vet att det är cykelbana längre upp på Valhallavägen, men den har väl slutat där hon har parkerat.
av mikebike
SvenB skrev:
Bild
Men är det verkligen en cykelbana, det ser ju ut som en bilparkering. Jag vet att det är cykelbana längre upp på Valhallavägen, men den har väl slutat där hon har parkerat.
Ja, den har precis slutat där, men hon körde på den för att komma dit.
Jag hann inte med att fota, det är lite knepigt att cykla och fotografera med telefonen samtidigt. :wink:
av BennyL
Bild
Ja vadårå, hur skall hon ha koll på att det var en cykelbana, hon pratade ju i telefon och det var ju viktigt! Då faller liksom allt annat oviktigt serru... :twisted:
av mikebike
Min gamla filmkamera gick sönder och jag har inte köpt någon ny ännu.
Då missar man vissa godbitar. Som föraren av en SAAB 9-5 kombi med regnummer THX... som jag mötte i lördags. Han gjorde en vänstersväng alldeles framför mig så jag var tvungen att tvärbromsa.
När jag frågade vad han sysslade med svarade han:
"Vet du hur en blinkers fungerar?"

Eftersom jag är elektronikingenjör tror jag att jag har bra koll, men jag visste inte att man kan påkalla fri väg med blinkersen?
av mikebike
Mötte denna på cykelbanan idag:
Bild
Det går inte att få några ägaruppgifter om NUT984 via Transportstyrelsens SMS-tjänst. :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]