- sön 08 jun 2014, 16:52
#870693
ER skrev:Är ju snarare dom som ser mellan fingrarna med denna typ av modifiering(exkl. från lagliga Polestar) som är "rötägg", inte en som faktiskt gör sitt jobb och tar en olagligt trimmad bil som ligger utanför normal variation i effekt. Ser inte hur man kan skylla på polisen i detta fallet och använda "rötägg" för att rättfärdiga olagligheter och oturen att stöta på en som faktiskt gör sitt jobb.Det spelar ingen roll om du chippar en Volvon hos polestar eller någon annan firma en registreringsbesiktning måste ändå göras. Däremot är det enklare vid en registreringsbesiktning med polestar eftersom du får med dig ett intyg från Volvo som du visar upp. Annars måste du själv visa för besiktningen att bilen håller för den ökade prestandan (hjulupphängning, bromsar etc) samt att den inte bryter mot avgaskraven.
Väljer man annan firma än Polestar får man stå sitt kast då all typ av effektjustering är utanför lagens råmärken även om det setts mellan fingarna hit och dit tidigare.
Denna tråd är bara ytterligare ett skäl att välja Polestar vid optimering.
Idag ska jag göra ingenting, gjorde det igår också men blev inte klar.
BMW 520 dAT X-Drive
BMW 520 dAT X-Drive