...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Blev rätt irriterad på em felparkerad bil i p-huset idag. Blev trångt att ta sig fram.. Undrar om dom skulle kommit och lappat om man hade ringt och tipsat:
uploadfromtaptalk1439735756970.jpg
uploadfromtaptalk1439735756970.jpg (90.38 KiB) Visad 673 gånger

Lite extra irriterande då det var så gott som tomt på bilar på den våning dom stod på.. Suck.
Användarvisningsbild
av sthlm
joel80 skrev:Blev rätt irriterad på em felparkerad bil i p-huset idag. Blev trångt att ta sig fram.. Undrar om dom skulle kommit och lappat om man hade ringt och tipsat:
rps20150816_163517.jpg

Lite extra irriterande då det var så gott som tomt på bilar på den våning dom stod på.. Suck.
Var på vårdcentralen med min gamle far i veckan och eftersom ingen skall åka bil idag så har dom imponerande 5 (!) parkeringsplatser till förfogande för de som söker vård.
Kokade av ilska när det stod två bilar från Qpark parkerade över 4 rutor då dom skulle kolla upp felparkerade på de förhyrda platserna intill.
Vissa vill helt enkelt inte bli omtyckta.
av llesrof
På senare tid har jag lagt märke till att det blivit omåttligt populärt att köra om i kurvor med skymd sikt. Denna spännande manöver utförs till stor del av nyare tyska premiumbilar. Kan det vara så att dessa är utrustade med någon form av satellitövervakning i realtid så att föraren vet vad som gömmer sig bakom kurvan? Eller rättare sagt vad som INTE gömmer sig där. Idag var det en BMW 5-serie av nyare snitt, troligen en tjänstebil, som kastade sig om bil efter bil utan hänsyn till sikt. En bit längre fram höll han på att fronta med en lastbil som frenetiskt blinkade med helljuset mot avskummet i BMW:n.

Helvete vad illa många kör nu för tiden.
Nästan samma sak i morse, blev omkörd av en Merca som prompt skulle in på det redan trånga (mitt fel) utrymmet fram till nästa bil, sen om den bilen med möte bra nära...
Undras om det var internationella ligga-tätt-i-röven-dagen idag? Vid inte mindre än tre tillfällen idag när jag var ute en runda kom det lågpannor och lade sig tätt, tätt bakom. Nädå, inga tecken till att vilja köra om. En dusch med spolarna gjorde susen. Jag fattar inte varför men i de flesta fall lättar bakomvarande på gasen och tar ut bättre avstånd då. Dessa var dock strax tillbaka tätt i röven. Till slut saktade jag in så att de var tvungna att köra om. Jävla as.

Jag kollade min hastighetsmätare mot min GPS-enhet för ett tag sedan och visst visar den lite gör hög fart men det brukar jag kompensera med att köra i exempelvis 96 Km/tim på mätaren när det är 90 i hastighetsbegränsning. Jag vet inte om det är inbillning men jag tycker att fler vill köra om mig sedan jag skaffade den där stora Skoda Superben. Antingen tänker de "En Skoda! Sicken skitbil. Den kör vi om så att han vet vem som bestämmer" eller så tänker de "Den där jävla stroppen i den där stora VAG-bilen skall inte komma här och sticka upp. Den fan kör vi om så att han vet vem som bestämmer".
Användarvisningsbild
av Mabuse
llesrof skrev: En bit längre fram höll han på att fronta med en lastbil som frenetiskt blinkade med helljuset mot avskummet i BMW:n.
Att fronta en bil med just en lastbil renderar ju oftast inte i allvarligare skador på lastbilschauffören.
Kalla mig dålig människa om ni vill, men jag önskar nästan dessa omkörningssituationer oftare renderar i frontal-krock. Om inte annat för det sänder en signal om att chansen att överleva en sådan krock inte är högre bara för att man sitter i sitt favorit-prestige bilmärke. Idioterna som kör på det sättet behöver få sig en tankeställare.

Spolarvätska i all ära, men ett annat munstycke i kofångren i bak som duschar olja (eller annat otäckt) istället? Jag har tänkt i de banorna fler än en gång.
Mabuse skrev:
Spolarvätska i all ära, men ett annat munstycke i kofångren i bak som duschar olja (eller annat otäckt) istället? Jag har tänkt i de banorna fler än en gång.
Då är vi två som tänkt så. Lite klibbig lågpris-matolja hade vart fint. Skulle vilja ha en LED-slinga som som visar textmeddelanden.
1: "Håll säkert avstånd! Detta var första varningen."
2: "Håll säkert avstånd! Fattar du inte, idiot?"
3: "Håll säkert avstånd! Detta är sista varningen innan motmedel använd"
4: Nu sprayas det ut något illaluktande och klibbig som fastnar på bilen. Fet frityrolja, grispiss och sockervatten i en härlig blandning. För att få ordentlig verkan i målet töms även en dammsugarpåse vars innehåll fastnar på bilen bakom.
5: "Du blev varnad men tyvärr var du för ointelligent för att förstå det."

Hade jag haft taklucka så hade jag kunnat kasta ut vattenballonger och småskrot :mrgreen:
Användarvisningsbild
av joel80
Idag blev jag tutad på av en bil som inte höll avstånd och blev upprörd när jag efter att ha blinkat höger några sekunder bromsade för att svänga. Kanske väntade lite längre än vanligt med att bromsa, så det blev aningen hårdare än vanligt, men jag hade blinkat ett par sekunder innan jag rörde bromsen! Nog med tid för att öka avståndet.

Det gjorde mig lite sur..
  • 1
  • 295
  • 296
  • 297
  • 298
  • 299
  • 553

Det var ju lite roligt att den här tråd[…]

Ny Kartuppdatering

Jag har bara sett ett sådant här fall. […]

Inte idag, men kanske imorgon, så ska det v&[…]