...

Moderator: Moderatorer

Nästa video uppe. :)
Några helgalna omkörningar som gör en mörkrädd, och ett gästklipp på slutet från en kille i Stockholm som lyckades värja sig mot ett försäkringsbedrägeri tack vara dashcam. Tyvärr får man egentligen inte ha kamera igång på det viset under parkering, om man inte själv är med i bilen typ.. men i det här fallet var det rätt tur att han sket i det.

[youtube]elNnyxt_8Kc[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=elNnyxt_8Kc
Som där vid ca 05:30. Varför verkar folk som kör om hellre vilja frontalkrocka än ligga lite närmare till höger? Speciellt när det finns gott om plats

Försäkringsbedrägeskan är ju lite lurig trots allt. Hade ju kunnat visa att bilen inte stod där när han parkerade ändå men nu blev det ännu mera roligt :)

Den sista är som vissa man möter i traffiken, ska bara köra för fort utan att de kommer fram mer än typ 2-3 sekunder snabbare. Det är de jag gillar mest att köra om lagligt sen, bara för att :)

Trevlig fredags film iaf :wink:
Micce1980 skrev: Den sista är som vissa man möter i traffiken, ska bara köra för fort utan att de kommer fram mer än typ 2-3 sekunder snabbare. Det är de jag gillar mest att köra om lagligt sen, bara för att :)
Precis! Extra roligt när man lyckas planera laglig körning så att man kommer om de som hetsar som värst. :) T.ex vid kökörning i flera filer kan man med lite framförhållning ofta lyckas bättre än den som hetsat och försökt kryssa mellan filerna. :)
Den senaste videon gav en flashback tillbaka i tiden med galna omkörningar hit och dit på landsvägar.
Minns ni E4an norr om Uppsala och Gävle innan det blev motorväg/2-1 väg? 2-1 höjer säkerheten en hel del även om det görs idiotiska omkörningar på dessa med.
Ja jag tänker precis samma sak.. Det har jobbats rätt hårt med att få bort sånna här sträckor.. Eftesom idioterna inte verkar gå att få bort.
Finns några ställen kvar dock.. Det här var strax utanför Sala om jag kommer ihåg rätt.. Riksväg 56.. Den är bitvis riktigt jävlig..
[youtube]
[/youtube]

Detta är utanför ICA östra husby på vikbolandet, det är ofta väldigt trångt på den gatan, framförallt för att folk parkerar så det bara blir en fil kvar.
Det är också den gata som landsortsbussen kör ut ur samhället, en fullstor dragsbelsbuss...

En och en halv timme efter att jag lagt upp filmen i gruppen Puckoparkerare på facebook och taggat rejmes blev jag uppringd av en man som "vänligt" beordrade mig att ta bort "bilden" för det var inte bra för honom ett den låg där. Jag påpekade att det inte är speciellt bra reklam att parkera så man står i vägen när man kör en bil med företagslogo på, osv...

Nu hade ju jag ett mobilnummer, som ägs av ett företag i linköping och eniro har även namnet på personen, det visade sig att mannens sambo jobbar på rejmes i norrköping och antagligen är den person som har hand om rejmes facebook-konto, därför gick det ganska fort för den familjen att upptäcka att filmen publicerats...

Här någonstans bryter jag ihop i en hysterisk fnitteratack som fortfarande pågår :D
Senast redigerad av 1 jwiss, redigerad totalt 0 gånger.
Jag har tittat på några av dina video och jag tycker du verkar vara en aggressiv förare i vissa fall.

När jag gick i körskolan fick jag lära mig att visa ömsesidig respekt. Folk gör helt enkelt fel i trafiken ibland, precis som i livet. Misstag händer, släpp det och gå vidare.
Mja.. känner mig inte så aggressiv när jag kör.. men ibland skulle jag kunna vara lite med defensiv det håller jag med om. Ibland blir jag "surgubbe" och kan, fast man inte ska, försvåra för de som jag tycker gjort nått svinigt. (T.ex stänga igen en lucka för nån som försöker fuska sig förbi en kö.)

Ge gärna exempel på när i nån film när du tycker jag är för aggressiv så jag kan se vad du menar och kanske ge dig min bild, eller hålla med.
  • 1
  • 293
  • 294
  • 295
  • 296
  • 297
  • 356

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]