...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
Dagens irritationsmoment, bilen längst fram i karavanen pendlar mellan 50-60km/h på en 80-sträcka, det visar sig när man kom upp jämte att det var en tjej i 20-årsåldern vid ratten som pratade i telefon och käkade banan, så hur skulle hon då ha tid att koncentrera sig på körningen...
Användarvisningsbild
av White
Hilmer skrev:Dagens irritationsmoment, bilen längst fram i karavanen pendlar mellan 50-60km/h på en 80-sträcka, det visar sig när man kom upp jämte att det var en tjej i 20-årsåldern vid ratten som pratade i telefon och käkade banan, så hur skulle hon då ha tid att koncentrera sig på körningen...
Helt sjukt! :shock:
Hilmer skrev:Dagens irritationsmoment, bilen längst fram i karavanen pendlar mellan 50-60km/h på en 80-sträcka, det visar sig när man kom upp jämte att det var en tjej i 20-årsåldern vid ratten som pratade i telefon och käkade banan, så hur skulle hon då ha tid att koncentrera sig på körningen...
Polis: Du har fel på bilen. Den håller inte jämn fart.

Tjej: Va? Det är inga fel på den.

Polis: Jo, den kan inte hålla jämn fart. Det blir körförbud och bärgning till verkstaden för undersökning som du får bekosta.

Tjej: Nej nej nej *fniss* Jag pratade i telefonen och käkade banan så jag hängde kanske inte med riktigt.

Polis: Jaha, det förklarar ju ett och annat. Då är det din attityd som det är fel på och som måste justeras. Det blir 20.000:- i böter, tre års fängelse samt makulerat körkort utan möjlighet att ta nytt. Ha en bra dag.
Höll nästan på att bli påkörd bakifrån igår då framförvarande bil skulle svänga till höger in på en mindre väg som korsade en cykelbana. Svängen var ju inga konstigheter, men i bilen bakom min satt det en farbror som hade fullt upp med att röka och fixa med fönstret i förardörren så han hade ingen koll på trafiken alls.

Så irriterande att folk ska köra för nära och hålla på med annat än att köra. Om alla bara hade koll på bilen framför så skulle nog många olyckor kunna undvikas.
av svempus
Alla äldre bilar som folk får för sig att xenonkonvertera halvljuset i speciellt dom med h4 i strålkastarna fattar dom inte att det bländar satan eller.
Dom värsta av dom är ju dom som kör i 55watt xenon för att dom tror att det är samma ljusmängd i det som i 55watt halogen.
av llesrof
Ja, om det ändå bara vore satan som blev bländad. Det är som att se in i två svetslågor. Lyckligtvis växer dessa förare upp, får jobb och har råd att köpa en riktig bil avsedd för xenon redan från början.
Användarvisningsbild
av sthlm
Irriterad eller förvånad

Kom att tänka på en sak som hände där jag bor för ett par veckor sedan.
En bil står dumt parkerad på utfarten utan lampor tända och jag kommer gående.
Jag uppfattade bilen som parkerad men den visade sig har start stop funktion.
Dvs ingen motor igång och inga lampor tända framåt. Ser mig omkring och fritt att gå tänker jag.
Det tycker inte tjejen bakom ratten utan motorn går igång och jag får kasta mig åt sidan.
"Kasta sig åt sidan" är kanske överdrivet men jag blev rejält paff och fick flytta mig för att hon åkte.
Användarvisningsbild
av joel80
Det där kommer ju bli vardagsmat ju vanligare det blir med både s/s och elbilar..
Halvljuslagen tillbaka NU tack!
Användarvisningsbild
av ER
Det är i dessa lägen en Ashberg:are är påkallat om man tvingas avbryta "omkörningen" eller förflyttningen runt fordonet pga dess plötsliga och oväntade rörelse utan att dess förare har koll på omgivningen. Hade lätt tagit böterna för spark på dörren när man blir avhuggen på det viset för du gick ju bara och "dörren var helt plötsligt i fotens väg" på väg framåt.
Säger bort med S/S NU samt halvljus+bakljus tack så man både hörs och syns när man är under färd. Blir bara värre med mera tysta elbilar om inte krav på oljud införs så dom uppmärksammas tydligare än lätt el-ljud och/eller knaster i underlaget.
  • 1
  • 290
  • 291
  • 292
  • 293
  • 294
  • 553
Falsklarm av insekt?

Fick "springa" ut till bilen igår […]

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30