Tuta i första läget hade jag också gjort, men varför inte köra om i det läget? Visst var där heldragen linje, men strax därefter slutade den ju. Skulle man råka över heldragen i det läget så hade man hävdat att slippa tvärniten.
Jag visste inte vad han skulle ta sig för.. Hade familjen i bilen plus min mamma och kände att det var bättre att avvakta och inte köra om vid heldraget och nära den föraren.. Hade han inte koll då han körde ut kanske han inte skulle haft koll när jag körde om heller. :)
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Satt och kolla tuben på jobbet på nattskiftet förra veckan.
Bilkameror från Ryssland...i vissa krocksekvenser funderar man
om det inte är för mycket vodka i chauffören.
Jag är lite halvt beroende att kolla just sånna.. haha.. det kommer nya varje dag.
Som du säger... man kan ana att det inte alltid är så nyktra förare... men även okunskapen om trafikregler verkar vara rätt hög. Troligen inte så blodig utbildning för att köra bil (om folk ens bryr sig att ta körkort?). http://www.youtube.com/results?search_q ... lclk=today
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Nu är dom verkligen på gång i Gävleområdet.. :)
Ny "incident" idag..
[youtube]qxoN1gyuBH4[/youtube]
Ipad7-länk:
Jag tycker att långtradaren visar rätt tydligt var han ska, men föraren i bilen efter långtradaren höll på att orsaka en liten smäll sen, även om det är Toyotan som väl skulle åkt på skulden då det räknas som filbyte när man kör ut från vänstra filen i en rondell.. Men man gör faan inte som Forden när man kör ut från en rondell och ligger i högerkörfältet!
Jag pratar/kommenterar lite.. vilket jag tycker är asjobbigt att höra själv. Men ville ändå ta med det så ni hör mina tankar/reaktion.. även om de är förvirrande.
Sen började kollegan i bilen prata och det tog jag bort.. Han vill nog inte vara med med sin analys. :)
Senast redigerad av 4 joel80, redigerad totalt 0 gång.
Det är tillochmed en Ford, Focus tror jag specifikt.
Och ja, vad han håller på med kan man klart ifrågasätta. Varför ska han in på den inre när han i rondellen ligger i yttre? Fanns ju gott om utrymme längre fram att byta till innerfilen.
Nuvarande: Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare: Mini Cooper SE MY22 - Leasad Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld Volvo V50 1.8F MY08 - Såld VW Golf 3 GT '94 - Såld
Undrar hur försäkringsbolagen skulle se på skuldfrågan i ett sånt här fall om det hade smällt. Jag hade i allafall stannat och erbjudit Toyotaföraren videobevis... om det nu kunde hjälpa. :)
Man skapar en väldigt onödig risk om man kör så som Forden gjorde.. även om man teoretiskt sett får göra så.
Långtradaren tycker jag inte gjorde något heltokigt även om det är lite större risk för en smäll än om han lagt sig till vänster innan rondellen.. men det kanske hade varit svårt då han behöver lite svängradie. Han visade i allafall tydligt genom att blinka vänster (även fast man inte heller ska göra det i en rondell vilket jag har svårt att acceptera.. i det här fallet hjälpte det väldigt klart till att han gjorde det!)
Jag tänkte lite i fordens banor... Toyotan börjar svänga ut och den som kör forden blir rädd och viker av för att undvika en kollision. Är det en möjlighet? Det ser ju uppenbarligen ut som den är på väg efter lastbilen till dess att föraren av Toyotan sticker ut nosen i andra filen. Toyotan hade nog åkt på det även när man tittar på filmen. Samtidigt var föraren av Forden ouppmärksam, den kunde ju faktiskt släppt in toyotan.
Av filmen kan man inte bedöma hur man får köra i rondellen beroende på filer in i rondellen osv.
Igår önskade jag verkligen att jag hade en kamera. Låg på motorvägen och kommer ifatt några långtradare och en Corsa. Corsan håller ca 100km/h och går ut framför mig när jag ligger i 112-113 km/h ungefär. Rostig som tusan, ingen belysning och ingen blinkers. Blir lite irriterad med lägger mig på lite avstånd från den. Han puttrar om lastbilarna utan att öka hastigheten och när han får fritt för att gå in ligger han kvar i ytterfilen.
När jag ser att han får fritt för att gå ut till höger igen börjar jag accelerera upp, men eftersom han inte svänger in blinkar jag till snabbt med helljuset en gång och han börjar blinka, men istället för svänga in tvärnitar han framför mig.. Full broms hos mig och ut till vänster och grusen smattrade i hjulhusen.. Fyfan vad hjärtat slog efter det... Menmen, det gick ju bra.
Undras vad dom säger. Ser ut som bilen backar in i bakomvarande bil och sen tycker att det är han som stod bakoms fel att dom krocka.
Undras om dom kör lika illa som i alla videos som är upplagda.
Hon upptäcker väl en parkering hon vill in i och utan att titta så backar hon för att köra in. Det måste ju vara helt underbart att få visa dom filmen.. Men det är nästan så man skulle tagit det till rätten utan att berätta om kameran och sen bara visat filmen som bevis