...

Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:
joel80 skrev:Bättre med folk som är vana och fattar när man blinkar än de som inte förstår trots många blinkningar och ibland en och annan tutning! :D
Synd inte alla hajjar =)
[youtube]CaC2Ttbg41k&feature=youtu.be[/youtube]
Att köra efter någon i Malmö med blinkande helljus är att be om trubbel när de som blir blinkade på många gånger tar det på ett helt annat vis.
Verkar som att räddningspersonalen reagerade och stoppade honom... Nån viftar i allafall till lastbilen där bakom. :p
Det måste ha blivit någon miss i kommunikationen där, för egentligen ska dom ha stoppat dig också. På det där avståndet skall det definitivt inte finnas någon trafik. Men du tog det ju försiktigt i alla fall, så det gick ju bra ändå. :)

Ute där jag jobbar ligger säkerhetsavståndet på ca 20m har jag för mig mellan en helikopter som är igång och obehörig personal, ute i det vilda är det nog ännu större. De gånger jag har sett helikoptrar landa ute på åkrar eller vägar har de alltid stoppat upp all trafik inom ca 50-100m från landningsplatsen. Det är ju dock inget som man kan kräva att alla bilister skall hålla koll på.
Nej jag blev ju tillsagd att jag fick åka.. Men nog kändes det lite som att jag var lite fel.. Men jag kunde ju inte börja backa. :) Tog det riktigt lugnt och hoppas att ingen blev arg.
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
SRT skrev:Att köra efter någon i Malmö med blinkande helljus är att be om trubbel när de som blir blinkade på många gånger tar det på ett helt annat vis.
Sorry visste inte att vårdpersonal var beväpnade i tjänsten :wink: Så var är det bra att blinka på folk, Älmhult? :wink: Uppskattar så klart en varning men Malmö har jag inte upplevt som värre eller sämre än där jag bott tidigare, verkar antingen ha bättrats eller har kvar sitt dåliga trafikrykte. Sen har "vi" ju danskarna (om vi nu ska dra alla över en kam) som kör absolut värst här i stan i och för sig.

Finns bilar jag inte blinkar på, man får göra en snabb avvägning. Typ en BMW från 1998 utan nummerplåtar till exempel låter jag mer än gärna fortsätta sin färd
Alltid läskigt när man åkt en sträcka och minuter senare kör tillbaka och ser att det varit en ganska rejäl smäll. Körde på motsatta sida strax innan påväg till Max, in i Drive Thrun och sedan hem igen och ser detta. Den gröna gaffeltrucken hade jag tidigare åkt förbi när jag åkte på den sidan men kan inte riktigt se om denne var med i olyckan eller ej, dock lustigt att den står mot trafiken. En del av räcket mot trottoaren är nere också.
[youtube]FW_cGQ0RQe4[/youtube]

En gång för länge sedan när jag bodde hemma åkte jag hem och åt lunch. 5 km innan jag kom fram sprang en älg över vägen (E14) 100 meter framför min bil.
När jag åkte tillbaks en halvtimme senare var det fullt pådrag, viltolycka (intryckt vindruta och tak).
Samma älg eller en släkting?
Jag blev "typ" vittne till en olycka i centrala Uppsala idag. Kollade dock åt annat håll precis när det small men stod bara 20 meter ifrån. (Som gående vid övergångsstället..)
Bild
Bussen svängde vänster och skulle väl lämnat företräde gissar jag, ev kom bilen lite snabbt och busschaffisen såg den för sent då den andra filen stod rätt stilla.. Inga jätteskador, men det small rätt högt.
  • 1
  • 287
  • 288
  • 289
  • 290
  • 291
  • 356

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]

C40 körkomfort.

Gen 1, en 2018 Classic. I jämförelse med[…]