...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev:En orsak som kan ha fått vissa Stockholmare att inte blinka i så god tid är den väldigt irriterande egenskapen många förare i Stockholm har att stänga igen de luckor som finns om dom ser att nån vill byta fil. Verkar få vissa att vänta med att blinka in i det sista så att inte den snett bakom ska "hinna" stänga igen. :(
Där "slog du huvudet på spiken" Joel. Det verkar ännu vanligare, att luckan stängs till om det är en Taxi man kan stänga till för. :evil:
av llesrof
SvenB skrev:
joel80 skrev:En orsak som kan ha fått vissa Stockholmare att inte blinka i så god tid är den väldigt irriterande egenskapen många förare i Stockholm har att stänga igen de luckor som finns om dom ser att nån vill byta fil. Verkar få vissa att vänta med att blinka in i det sista så att inte den snett bakom ska "hinna" stänga igen. :(
Där "slog du huvudet på spiken" Joel. Det verkar ännu vanligare, att luckan stängs till om det är en Taxi man kan stänga till för. :evil:
Tyvärr har det ju gått så långt att taxisläktet döms på förhand. Skyldiga genom association helt enkelt. Jag menar... det fanns ju vettigt folk inom Gestapo också men de får lida gör vad alla andra gjorde. Synd om de få taxiförare som kör bra.
Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev: Tyvärr har det ju gått så långt att taxisläktet döms på förhand. Skyldiga genom association helt enkelt. Jag menar... det fanns ju vettigt folk inom Gestapo också men de får lida gör vad alla andra gjorde. Synd om de få taxiförare som kör bra.
Det där kan jag instämma i. Hur det var med Gestapo kan jag visserligen inte ha uppfattning om. Men Taxi, speciellt i Stockholm. Jag körde ju i Taxi Stockholm i 19 år före avregleringen, och 17 år efter och såg förändringen. Hela branschens rykte slogs ju sönder fullständigt. Dessa nya aktörer som kom efter avregleringen sabbade väldigt mycket. Fortfarande är det skillnad på taxi och Taxi Stockholm, men väldigt många verkar skita i det. Det är Taxi rätt och slätt. Visst finns det rötägg inom Taxi Stockholm också, vilken bransch finns det inte det i, men majoriteten är bra. :D
av llesrof
Tyvärr är det ju så med åkerierna också. Efter tillräckligt många incidenter så tvingas jag utgå från att det är en finnig snorunge med attitydsproblem som framför den där jättestora ekipaget bakom mig. En snorunge tycker att han är vägens kung och som är mer intresserad av sin telefon än det som händer på vägen. Fast ibland blir även jag överraskad. En gång såg jag nämligen en lastbilschaufför som inte satt med en telefon i örat :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Han hade säkert "Handsfree" då. :D
Busschaufförer är också bra på att prata i telefon när de kör, skicka lite sms och surfa aftonbladet, inga bekymmer att det sitter 30 pers bakom ryggen som är dennes ansvar.
Gäller givetvis inte alla men det var ett par år sen man såg en busschaufför som inte prata i telefon oavsett handsfree eller ej.
skrothögen skrev:Busschaufförer är också bra på att prata i telefon när de kör, skicka lite sms och surfa aftonbladet, inga bekymmer att det sitter 30 pers bakom ryggen som är dennes ansvar.
Gäller givetvis inte alla men det var ett par år sen man såg en busschaufför som inte prata i telefon oavsett handsfree eller ej.
Det är rätt märkligt att de vågar eftersom det finns ett par fall där passagerare filmat förarna när de agerat på detta omdömeslösa sätt. Nu är det ju fan att de skulle låta bli rattsurfning av rädsla för att hamna på youtube istället för att låta bli det tack vara att de är omdömesgilla.
Folk som inte kan hålla avstånd i sidled. Körde idag på en lång och smal sidogata till Ulvsundavägen, det är trångt att få möte där och det är sen gammalt. Men att folk prompt måste ligga minst 1m från högerkanten är sinnes. Mötte två bilar på en sträcka om 50m och jag trodde båda skulle klippa min vänsterspegel. Detta medan jag ligger så nära trottoarkanten att jag bara väntar på att få höra fälgskrap.
Värdelösa jävla människor, avgå.

(För de som är bekanta med området, raksträckan brevid Ulvsundavägen vid Elgiganten, Skoda, Max etc)
grillchips: Har själv ett minne sedan länge när jag tröttnade lite på en likadan situation och gick ut och lade mig på samma avstånd som de mötande, j-a vad de fick panik. Det var dock mycket dumt gjort av mig insåg jag rättså på direkten.
Ha! Jag var bra sugen ska jag erkänna, men hade jag vikt ett par cm åt deras håll hade iallafall speglarna rykt och jag må va stridslysten men Betty Blue ligger mig för varmt om hjärtat. :D
Nästa gång jag kör där (förvisso väldigt sällan) så tänker jag lägga mig i mitten av vägen om jag möter ett klappträ som inte lägger sig rätt för nu har jag ledsnat rejält på alla dessa knyta näven i fickan-situationer.

En till sak som irriterar mig, eller gjorde igår. En Skoda Octavia RS här i området vars ägare har en förkärlek för tomgång vad det verkar. Igår var jag mitt uppe i matlagningen, känner igen ljud utifrån och se på fan. Den står parkerad i en ficka men på tomgång. Detta har hänt förr så jag anade vad som pågick. Ensam hemma med grabben och mat på spisen så jag kunde inte lämna lägenheten så jag klockade idioten. 1h10min stod han på tomgång.
Ett sms till Transportstyrelsen gjorde att jag fick reda på ägaren men han har inget nummer listat på sig och när middagen väl var uppäten och jag tänkte gå ner och fråga vad i helvete han höll på med, ja då klev han precis ur.

Jag måste nog bosätta mig på landet, snarast.
  • 1
  • 284
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 553
Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]