...

Moderator: Moderatorer

Jag har ju radarfunktionen på båda bilarna.. Men älskar digitala mätaren i den nya med radarn igång.. Att man ser vad den man börjar komma ikapp kör i för hastighet är kanon! Då vet man tidigt om man ska byta fil rätt direkt (om skillnaden är stor) eller om man sakta ska komma lite närmre innan man byter. Man ser också rätt tydligt om den framör "jojjar" som det så fint kallades här ovan.
joel80 skrev:Jag har ju radarfunktionen på båda bilarna.. Men älskar digitala mätaren i den nya med radarn igång.. Att man ser vad den man börjar komma ikapp kör i för hastighet är kanon! Då vet man tidigt om man ska byta fil rätt direkt (om skillnaden är stor) eller om man sakta ska komma lite närmre innan man byter. Man ser också rätt tydligt om den framör "jojjar" som det så fint kallades här ovan.
Bild
Trist bara att det endast syns i Classic eller ECO, ingen visning i Sport eller vad det heter, som jag oftast använder. Använde ECO i början just för funktionen om att se ikappkommande bilens fart...
Jojjar is Da shit! :mrgreen:
Körde mycket farthållare under min pendling ett tag och det gjorde gott för förbrukningen. Nackdelen i mitt fall var att man blev väldigt passiv i körningen. Man åkte mest med, vilket blev både tråkigt och rentav trafikfarligt när man var trött och körde hem i kolsvart mörker.
+1, eller snarare -1 :)
-
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Mm, den var fin ??:-/ Frågan är om du ska kontakta Gävle Taxi. Det finns något som kallas varumärkesvård.
Jag och Sambon diskuterade det vid rödlyset.. men kom fram till att med barnen i baksätet kunde det bli lite för "stort". Om han hade börjat skrika och varit otrevligt kunde det blivit obehagligt för barnen. Hade jag varit ensam hade jag åkt in och frågat vad han höll på med.

Sven: Tyvärr ser jag inget regnr eller taxinummer i videon.. det går för fort och är lite suddigare när det är mörkt. :( Försökte kolla bild för bild i redigeringen just för att kunna skicka till bolaget. Känns onödigt när man inte kan identifiera föraren. :(
Taxinr ser ut att vara 73 eller 75 svårt att se då bilden är suddig, kanske inte är så många med snarlikt nummer som är skickad till tågstationen med den bilmodellen vid just den tidpunkten den dagen. Det går nog att luska fram vem det var men det skiter dom nog i.

Angående klippet Del 81 där bilisten inte stannar för barnen vid övergångsstället på gamla valbovägen råder det 30km/h helgfridag, dagtid.
Hur många tycker du framför sina fordon i 30km/h på de fyra ställen som har nedsatt hastighet på den sträckan mellan Hagaström och Valbo köpcentrum?

--> Snabbt svar 1%

Hur många tror du håller ett kortare avstånd än 1-2m oavsätt väder när man själv håller 30km/h där?

--> Snabbt svar 99%

God fortsättning, händerna på ratten och blicken framåt ;)
  • 1
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • 284
  • 356

Ett antal år senare, men kom du fram till va[…]

Visa din semesterbil(d)

Lagom till att semestern började denna vecka[…]

Mät spelet på kompressorn är nog f[…]

Det gick otroligt bra faktiskt. Köpte bladm&a[…]