...

Moderator: Moderatorer

av Uninium
Den där lilla rondellen är det alltid roligt att åka i, lite som att öppna en present. Man vet aldrig vad man får.
Svårt det där med att se filer och sånt också, men sen var det ju en röten V50 så det förklarar väl saken. ;)
Jag ser absolut inga nackdelar med dashcam, hade jag varit ute mer i trafiken hade jag definitivt haft en monterad. Sen beror det väl förstås lite på var man kör, hade jag bott kvar hemma i Skövde (50k invånare och det är söndagskörning all day every day) så hade det inte behövts men här i Stockholm hade jag inte tvekat en sekund.
Hein skrev:Är det nån modegrej att har kamera installerat i framrutan och leka Pelle Polis i trafiken? Var kommer denna övervakningsnoja ifrån?
Leka Pelle polis? Det är det många som gör vare sig dom har kamera eller inte..
Men menar du att man inte ska tuta när någon gör nått galet framför en utan bara knyta näven i fickan och svära lite tyst?

Jag har ett par gånger varit nära att smälla då bilar (ofta av större modell, typ svarta SUVs av nån anledning.. eller Audis) slänger sig in direkt framför en i rusningstrafik för att sedan tvärnita då dom inte sett att det blivit rött längre fram. Än så länge har jag alltid hunnit stanna, men smäller man in i nån sån, som precis bytt fil och därmed minskat mitt avstånd, är det väldigt svårt att bevisa att man faktiskt inte orsakat olyckan genom att inte hålla avstånd.. speciellt om den andre har typ ett vittne i bilen. Då har jag också ett vittne...

Sen är det ju också rätt kul att kunna visa sånna här klipp och diskutera körmönster och galenskap i trafiken. För övrigt räknas det inte alls som övervakning då kamerorna bara spelar in när du själv är i bilen och kör. Precis som att du har rätt att filma med mobilen eller en annan kamera på offentliga ställen.
Användarvisningsbild
av joel80
unlock26 skrev:Den där lilla rondellen är det alltid roligt att åka i, lite som att öppna en present. Man vet aldrig vad man får.
Ja den är spännande! Man får se till att ha lite marginal så man inte åker på att få "choklad" i överraskningen också.. :D :lol: :*O/
Ja se där! Självmordsbenägen älg..
Jag gissar på en ökad videorapportering om olyckor i medier framöver.. Kanske kan vi lära oss något av det också. Man ser kanske risker man annars inte tänkt på.
Här kommer en till.. Söndag och jag var iväg i Storviksområdet... ojojoj.. :D

[youtube]4i6YUdpr_Oo[/youtube]
Ipad7-länk:

Först en lite äldre man som kör ut framför och inte accelererar alls så det krävs en rejäl inbromsning, och sen någon som inte kollar och inte blinkar innan den byter fil 1m framför mig.

Det var 80km/h i hastighetsbegränsning vid första händelsen, jag körde strax under.
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 356
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E