Hein skrev:Är det nån modegrej att har kamera installerat i framrutan och leka Pelle Polis i trafiken? Var kommer denna övervakningsnoja ifrån?
Leka Pelle polis? Det är det många som gör vare sig dom har kamera eller inte..
Men menar du att man inte ska tuta när någon gör nått galet framför en utan bara knyta näven i fickan och svära lite tyst?
Jag har ett par gånger varit nära att smälla då bilar (ofta av större modell, typ svarta SUVs av nån anledning.. eller Audis) slänger sig in direkt framför en i rusningstrafik för att sedan tvärnita då dom inte sett att det blivit rött längre fram. Än så länge har jag alltid hunnit stanna, men smäller man in i nån sån, som precis bytt fil och därmed minskat mitt avstånd, är det väldigt svårt att bevisa att man faktiskt inte orsakat olyckan genom att inte hålla avstånd.. speciellt om den andre har typ ett vittne i bilen. Då har jag också ett vittne...
Sen är det ju också rätt kul att kunna visa sånna här klipp och diskutera körmönster och galenskap i trafiken. För övrigt räknas det inte alls som övervakning då kamerorna bara spelar in när du själv är i bilen och kör. Precis som att du har rätt att filma med mobilen eller en annan kamera på offentliga ställen.