- sön 27 dec 2015, 21:31
Jag har funderat på vad som kan vara bästa sättet att försöka meddela den bakom att jag tycker den ligger för nära.. Att trampa lite på bromsen verkar många ha starka känslor emot (även om det inte handlar om att bromsa utan bara blinka), och ibland gör det den bakom ännu mer aggressiv... att sakta in kan funka.. om man saktar in så pass mycket att den till höger nästan kör lika fort... eller fortare, så glider man in bakom den och släpper förbi. Då har i allafall den bakom inte tjänat på stressmanövern.
Men spolarvätskan är på nått vis ett sätt att göra något utan att det på nått vis skulle vara farligt. (Vilket att tända bromsljusen skulle kunna vara enligt vissa.. då den bakom kan "få panik" och tvärbromsa.. kanske man inte ska ligga så nära från början då.. men men..)
Har du nått förslag på hur man ska få bakomvarande att hålla avstånd? Ibland är det ju precis som du säger omedvetet.. (BMW och Audi-förare verkar vara mest omedvetna i trafiken gällande avstånd.. hmpf...)
Svara inte "flytta dig till höger". För det gör jag när jag kört om eller det är säkert att flytta sig till höger... jag menar när man blir ikappåkt av en stresspelle under pågående omkörning.
Men spolarvätskan är på nått vis ett sätt att göra något utan att det på nått vis skulle vara farligt. (Vilket att tända bromsljusen skulle kunna vara enligt vissa.. då den bakom kan "få panik" och tvärbromsa.. kanske man inte ska ligga så nära från början då.. men men..)
Har du nått förslag på hur man ska få bakomvarande att hålla avstånd? Ibland är det ju precis som du säger omedvetet.. (BMW och Audi-förare verkar vara mest omedvetna i trafiken gällande avstånd.. hmpf...)
Svara inte "flytta dig till höger". För det gör jag när jag kört om eller det är säkert att flytta sig till höger... jag menar när man blir ikappåkt av en stresspelle under pågående omkörning.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13