...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Lite kvällskörning i södra Stockholm ikväll och för andra gången på en vecka så får jag en nersläckt bil först framför mig och sedan bakom mig.
Bilen svänger av in på macken där jag skall in så jag parkerar och kollar vad som kliver ut.
En tjej (Helt galet snygg!) skuttar ut så jag frågar om det inte är svårt att se vägen utan lyse på bilen.
-Va? Vadå? Jag har väl lyse?

Antingen har hon supersyn eller så är hon blind.
Användarvisningsbild
av joel80
Med utseendet på sin sida så är hon kanske van att alla ser henne ändå..
Vad var det för bil?
Användarvisningsbild
av erikn
llesrof skrev:Farsan fick sin bil pepprad av stenskott på grund av sådant grus för några år sedan. Han hade inte ens haft bilen en vecka. Det var en mörkblå XC70. Han kom från en liten väg och skulle ut på den större som var "lagad" och det fanns inga skyltar som varnade för stenskott. Vägverket blånekade och ljög honom rakt i ansiktet och hävdade att det minsann var skyltat. Samma dag kom kompisens farsa cyklandes samma väg. Han hade kortbyxor och hade träffats av stenskott på benen så blodet rann.
I princip alla som kör omkull med motorcykel pga av de där dåligt utförda snabellagningarna råkar utför samma sak. SMC lyckades nästan vinna, men de kom överens om förlikning. Trafikverket ville väl inte ha ett prejudikat.
Användarvisningsbild
av Allinug
Jag funderade faktiskt över varför tidningen specifikt nämnde att de skulle använda snabelbil vid lagningarna, men det är väl kanske för att man ska kunna ifrågasätta det innan de sätter igång. Eller så är det kanske för att varna folk? :???:
Värsta skiten att råka ut för. Speciellt när de bestämmer sig för att laga vägar de sopat av flera veckor innan :-( eller större vägar med högre hastigheter. Lagade stenskott så sent som i torsdags pga småstenar från ett sån arbete.
Är det stenarna från oljegruset som sprätter eller är det från underarbetet?
Här verkar de bara köra med oljegrus, och det verkar hålla jättedåligt jämfört med asfalten som lades från början.
Användarvisningsbild
av sthlm
joel80 skrev:Med utseendet på sin sida så är hon kanske van att alla ser henne ändå.. Bild
Vad var det för bil?
Pinsamt men min focus kom helt på henne, kände mig som en dräglande gubbe :roll: .
Tror att det var en Merca suvmodell. Den där trubbnosiga saken.

De där potthålen är ju värre än någonsin MEN i år har dom varit ute varje kväll/natt OCH sopat rent efter lagningarna.
Något jag inte upplevt tidigare och som är förbaskat positivt.
Folk som kör om med en deltahastighet på 2km/h :roll:
Ska det klassas som omkörning ska det banne mig ske så att man hinner om och inte blockerar för alla andra på 2+1-vägen som vill om långtradaren innan det blir 1-filigt igen :???:

Eller de som kastar sig ut i mötande fil för att ta sig om precis efter en hastighetsändring (t.ex efter en tätort, 50 -> 90) och tar sig sådan tid att man själv inte kan accelerera propert och "hindrar" omkörningen. Sen att de inte kör fortare än en själv i slutändan utan bara vill accelerera fortare är en annan femma :|
Men visst, måste man till varje pris ligga först så :roll:
Nu var jag kanske lite onödigt hetsig i det här fallet, men jag kommer från en motorväg in på en 50-sträcka varpå det ligger en taxi framför som verkar lite ofokuserad. Hastigheten pendlar mellan 20 och 30 hos denne herre och jag misstänker att han fipplar med GPS eller telefon. Jag suckar och svär och väntar på att jag ska få läge att köra om och när det väl sker så ser jag att hela taxins vänsterfront är smälld.
Detta torde ha skett alldeles nyligen då det längre fram på gatan ligger en Toyota-verkstad som jag i backspegeln såg att han svängde in på.

Nå, vad vill jag då få sagt?
1: Högst tveksamt att han borde ha kört den dit överhuvudtaget. En bärgare hade nog varit att föredra då det vad jag kunde se var intryckt även mot vänster framdäck (därav den låga hastigheten gissar jag på).
Hur funkar det i taxibranschen? Skulle ev bärgare gå på hans lön/egen kostnad eller står bolaget för det? Stort bolag (taxi stockholm).
2: Varningsblinkers hade han väl kunnat bemöda sig att slå på? Jag kräver inte att han hade legat och tryckt så långt åt höger han kunnat för att släppa förbi hetspellar som jag själv men då hade jag iallafall förstått att något var på tok.
Användarvisningsbild
av vetten
Nu kryllar det av dom igen alla sporthojar med deras dödsryttare som förare, ok att dom kör fort där det är bra vägar typ motorvägar men varför ska det axas som galningar i stan och på vanliga vägar med en massa småvägar som har sina påfarter där.
Har redan nästan fått en i sidan när jag skulle in på en större väg när jag kom hemifrån och det är åtminnstånde 400m sikt men den dåren kom i minst 180 så jag hann omöjligt se han innan jag körde ut, en annan dåre kommer och kör om på en tvåfilig gata i stan när jag just byter från höger till vänsterfil och jag kollade noga och gav tecken, det är 50 på den gatan och hojen höll säkert över hundra och axade samtidigt, nu lyckades hen tränga sej förbi mej med ett läskpapper mellan 50m längre fram var det rött vid trafikljuset så där stod vi bredvid varandra och jag fick fingret, när det blev grönt så drog dåren iväg på bakhjulet.
Bara några exempel har sett flera bakhjulsåkare i stan och även andra som öser på som galningar i stan.
Sjuka jävlar som inte verkar fatta att dom inte är ensamma på vägen.
  • 1
  • 278
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • 553

Som sagt så är jag nyfiken på hu[…]

Köper man en bil med adaptiv farhållare[…]

Hej, är detta samma grej som att bilköer[…]

Jag gissar på reglerventilen på kompr[…]