...

Moderator: Moderatorer

Igår lyckades jag tydligen irritera en person :D På väg hem från jobbet körde jag den vanliga vägen och fick en gammal Golf eller liknande pundargurka bakom mig. Det var en en bil av den typ vars ägare skiter totalt i sin och andras bilar. Enda lyset på den var ett svagt halvljus. I den satt något som jag uppfattade som ett fruntimmer eller möjligen en transperson. Skit samma. Stundom låg denna bil väldigt nära mig för att i nästa ögonblick ta ut ganska normalt avstånd. Jag höll strax över hastighetsbegränsningen på 80 Km/tim. Vid ett tillfälle när idioten låg som närmst passade jag på att spola rutan för den hade just då blivit vääääääldigt smutsig. De flesta förare som får duschen på sig lättar av någon anledning instinktivt på gasen, så också denna. Men strax efteråt skulle min bakre stötfångare åter igen studeras på nära håll. Då tryckte jag till på gasen och tog ut avståndet med i alla fall 200 meter innan jag släppte av och sjönk ned till cirka 85 knyck igen. Det tog inte många sekunder innan fruntimret/transpersonen var ikapp igen. Avståndet växlade mellan två ångström och kanske 30 meter.

Nu kommer det intressanta. Vi kom till en sträcka där hastighetsbegränsningen sänks till 60 Km/tim och där gick det bra att hålla avstånd. Sedan blir det 80 igen och det är nedförsbacke en bit innan det blir ett ganska rejält motlut. I motlutet finns det ett långt stigningsfält. Jag tänkta att nu skulle den här idioten naturligtvis passa på att köra om mig. Jag höll mina 85 och satt och väntade på omkörningen. Men icke. Fanskapet höll bra avstånd i backen. Ända tills vi kommit över krönet. Då skulle det sniffas avgasrör igen. Jag fascinerades över detta underliga beteende.

Jag lättade lite på gasen för att se vad som hände. Avståndet krympte ytterligare. Jag fortsatte som tidigare och tänkte att detta var en synnerligen konstig person. Undras hur denna fungerade på sitt arbete, ja, om denne person nu ens hade ett sådant? Nu kom vi till en ganska rejäl nedförsbacke där mötande har ett stigningsfält. Brett och bra med andra ord. Och eftersom vi inte hade några mötande så tänkte jag att nu, nu blir jag väl äntligen omkörd av denna uppenbart lågintelligenta person. Men nej, inte denna gång heller. När backen planat ut så fortsatte komedin. Jag låg där i mellan 80 och 90 och fanskapet låg irriterande nära. Då tryckte jag till lite lätt på bromsen, inte för hårt men tillräckligt för att bromsljusen skulle tändas. Stolpskottet bakom fattade galoppen och tog äntligen ut avståndet bara för att i nästa sekund pressa sin skitbil till det yttersta för köra om mig. Inte nog med detta, denna gravt retarderade person tutade på mig och visade även sitt långfinger. Jag tutade inte tillbaka. Jag visade inga fingrar. Jag blinkade inte ens med helljuset. Jag bara skrattade och vinkade glatt tillbaka och hoppades innerligt att denna person fick en riktigt jävlig helg. Och resten av livet också.
Användarvisningsbild
av SvenB
Att du orkade så länge. Jag hade mycket tidigt kört åt sidan så jag fick individen framför mig. :|
SvenB skrev:Att du orkade så länge. Jag hade mycket tidigt kört åt sidan så jag fick individen framför mig. :|
Jag försökte den varianten också. Jag höll åt höger så att fanskapet kunde köra om, men icke då.
Användarvisningsbild
av Allinug
Största irritationsmomentet nu är de dåliga vägarna i stan. Inte nog med att man får väja för alla vanliga saker, nu får man även hålla koll på och väja för alla hål och sprickor i vägbanan om man inte ska köra sönder bilen. Nu när alla vinglar som rattfyllon så måste det vara riktigt svårt för polisen att avgöra vilka som vinglar på vägen för att de är rattfulla och vilka som vinglar för att runda potthålen...

Hoppas att de fixar till vägarna så att man slipper denna vingel-broms-vingel-gas-körning.
Allinug: Det var gott om sönderkörda vägar här efter vintern också, så när jag fick skjuta upp bytet till sommardäck så var det en tröst, att slippa köra slalom dagarna i ända. Samma vecka som däcken åkte på, så var majoriteten av hålen lagade. :shock: :lol:
Användarvisningsbild
av Allinug
Vad bra! Nu har jag läst att de ska börja laga vägskadorna här i slutet av april, med en sk snabelbil. Så då hoppas jag att man kan börja köra som folk igen. :)
Användarvisningsbild
av erikn
Allinug skrev:Vad bra! Nu har jag läst att de ska börja laga vägskadorna här i slutet av april, med en sk snabelbil. Så då hoppas jag att man kan börja köra som folk igen. :)
Sök på sporthoj.com om snabelbil så hittar du ett släkte som hatar dessa bilar. Anledningen är att när de lagar vägen så låter de en massa löst grus ligga kvar på vägen. Inte bara sporthojsförare kör omkull i det där skitet, det finns många anmälningar till Trafikverket och de blånekar att de eller deras entreprenörer har gjort fel.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är ingen förespråkare av snabelbilarna heller trots att jag inte åker båge! Det blir massivt med stenskott efter att dom gått loss! :(
av llesrof
Farsan fick sin bil pepprad av stenskott på grund av sådant grus för några år sedan. Han hade inte ens haft bilen en vecka. Det var en mörkblå XC70. Han kom från en liten väg och skulle ut på den större som var "lagad" och det fanns inga skyltar som varnade för stenskott. Vägverket blånekade och ljög honom rakt i ansiktet och hävdade att det minsann var skyltat. Samma dag kom kompisens farsa cyklandes samma väg. Han hade kortbyxor och hade träffats av stenskott på benen så blodet rann.
  • 1
  • 277
  • 278
  • 279
  • 280
  • 281
  • 553

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https:/[…]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]

Brandsläckare i V90?

Har en liten korg/back bak i bagaget med pås[…]

Det finns ju dessutom R-design till andra motoralt[…]