...

Moderator: Moderatorer

sthlm skrev: Klart var att han skulle ha en SUV (behövde verkligen platsen) men vilken gick in?
Han samlade ihop polare som kom med 4-5 olika suvar som fick prova att parkera i garaget och så bjöd han på middag efter.
Länge sedan men jag tror faktiskt inte att någon av de som var där fick in sina bilar.

Av nyfikenhet vad krävdes för plats som inte gick i en större kombi?
Har några bekanta som kör suv och utrymme i deras bilar är inte särskilt större än ex v70 förutom takhöjden möjligtvis
och markfrigången såklart men den är ju utanför :)
Användarvisningsbild
av sthlm
Han drog tunga båtar och var fullpackad utan baksäten i bilen.
Något mindre familjebil med baksäte fanns för familjen och vardagskörning.
av llesrof
Vid några tillfällen har jag upptäckt ett nytt trick från stadens bussförare. De kör fram och stanna bussen på hållplatsen. Dörrarna öppnas och passagerarna kan kliva av och kliva på. Under tiden blinkar bussföraren VÄNSTER som om han/hon tänker lämna hållplatsen och köra iväg. Men nej, bussjäveln bara står där. Bakom står då en bil och väntar och har inte en jävla aning om ifall bussen tänker åka eller inte och till slut tröttnar bilisten och kör i alla fall vilket kan skapa spännande situationer. Bussföraren provocerar fram farliga situationer i och med detta beteende.
GAH!

Igår på påfarten till inre ringleden står det en filur med varningsblinkers på och behöver hjälp. Rätt snart framgår det att han tigger och vill ha pengar till bensin, detta gick upp för mig då han vägrade ge mig pengar som jag kunde tanka en dunk till han för och han ville ge mig en ring som pant, ja eller hur och hej då. Körde därifrån och ringde Polisen som minst sagt var intresserade av att titta närmare på detta.

Anade lite halvt redan när jag stannade att allt kanske inte var som det såg ut så låste dörrarna, stannade med växel i och drog bara ner rutan till hälften, tyvärr visade det sig vara befogat.
Scenario från imorse:
Kör här i området, 30-sträcka. En bil har dubbelparkerat i det mötande körfältet och jag håller förstås till höger. En vespa (med en medelålders-far på) är mötande och jag förutsätter att denne iallafall saktar ner lite eftersom hindret är på dennes sida och inte min, så jag hinner åka förbi för att han ska slippa stanna helt.
Så jag ger ett litet tryck på gasen men ser samtidigt hur idioten med extra god marginal viker ut och kör förbi den parkerade bilen när jag är ca 10m från bilens nos.
Hur i helvete tänker man? Vägen här utanför är inte bred och håller man inte åt sin kant är det tajt med bara två bilar bredvid varann.
Ibland hade det varit värt att offra en sidospegel så folk lär sig något.
grillchips: Ja ibland är det synd at man är rädd om bilen. Verkar mycket roligare om man sket i vilket. :)
Användarvisningsbild
av PaNi
Perc skrev:Vi har en länga med trånga små plåtgarage här på gården. En av mina grannar, en man i 80-årsåldern som bott här sedan husen byggdes på 60-talet har en 9000 turbo. Dom få gånger jag ser honom köra bil numera så backar han in med millimeterprecision efteråt. Samma manöver varje gång.

Han köpte sin 9000 ganska nyligen ändå. Före det hade han en 900 turbo. :D En man med principer.
Heter han Ove? Syftar på boken "En man som heter Ove" av Fredrik Backman. Rekommenderas! (Kul att han heter BACKman, förresten)
Micce1980 skrev:grillchips: Ja ibland är det synd at man är rädd om bilen. Verkar mycket roligare om man sket i vilket. :)
det är mycket roligare ja det har jag bara hört alltså :)

hasse.
Användarvisningsbild
av PaNi
Allinug skrev:Backa in i ett garage?? ?:-/ Varför skulle man vilja göra det?
Har en son som håller på att ta körkort nu. En stor del av teorin går ut på att man ska minimera miljöpåverkan, något som jag inte minns från min körkortsutbildning 1986. Det jag tyckte var extra festligt var:

- Du bör backa in i garage/parkeringar vid slutet av en körning. Detta för att då klara av dessa manövrar med en varm motor (där avgasreningen är igång) och kunna köra ut snabbt och lätt på morgonen (när motorn är kall)

- När du påbörjar en körning ska du ställa in sätet, ta på bältet, lägga i växeln, släppa handbromsen och först därefter starta motorn. Själv startar jag alltid motorn först, speciellt så här års. Helst fem minuter i förväg :twisted:
  • 1
  • 275
  • 276
  • 277
  • 278
  • 279
  • 553

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005