...

Moderator: Moderatorer

Föraren i minivanen måste ha stirrat sig blind på rödljuset.. haft blicken enbart fäst vid lyset till vänster.
Stannade du och erbjöd skåbilen "vittne"?
joel80 skrev: Stannade du och erbjöd skåbilen "vittne"?
Jag hade inte tid att stanna. Men jag tog reda på firman som ägde skåpbilen och har skickat mail till dem att jag har filmbeviset. Det är en firma som hyr ut skåpbilar. Killen som var förare var snabbt ute med mobilen och tog bilder.
Bra gjort.. Faan va gla man skulle bli om man råkade ut för nått sånt där skumt och nån lyckades få det på film.. Nu kanske dom inte behöver det om den andra erkände och beskrev rätt händelseförlopp... Men annars..
Osäker på om det är Bring.. Den har ingen text baktill.. Har inte Bring det?
Och ja.. Måste varit jävligt express.. Eller så var han sen till kafferasten....
Jag har jobbat som budlbilschaufför i Sthlm. Tidvis är det jäkligt stressigt, vissa paket ska levereras innan ett visst klockslag och de flesta hämtningar är under ett visst tidspann.

Men jag körde ytterst sällan sådär mycket för fort. Ibland blev jag "blind" och gasade på (pga stress) men man inser snart att detta är ett jobb och fortkörningsböter betalas inte av någon annan än mig själv. Bättre att bli försenad och dessutom få betalt för övertid :)
Kan förstå att man ibland blir stressad.. men det där är ju rätt farligt.. skulle inte föraren i gröna (kan vara Bring) varit lite uppmärksam på att han kom med sån fart hade det kunnat smälla där. Det är ju massa påfarter från både vänster och höger i dom där tunnlarna.
  • 1
  • 274
  • 275
  • 276
  • 277
  • 278
  • 356

Men är problemet med låg spänning […]

Om man måste lossna en kylarslang för a[…]

Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft