...

Moderator: Moderatorer

Ja är det trångt så hade jag alltid backat in.
av llesrof
Allinug skrev:Backa in i ett garage?? ?:-/ Varför skulle man vilja göra det?
Jag backar alltid in i mitt garage. Jag har oftast mer bråttom iväg än hem. Sedan har det lite med säkerhet att göra. Backar jag ut från garaget så har jag sämre uppsikt över vad som sker runtomkring och bakom bilen, inte minst då jag behöver komma ut längre för att få överblick över området, än om jag kör ut.
Användarvisningsbild
av sthlm
När jag skulle få skjuts hem i natt så blev vi inparkerade "-mäh, var ju bara borta en liten stund" (20minuter).
Att det finns 400 lediga platser hjälper inte folk utan hjärna.
Användarvisningsbild
av sthlm
Allinug skrev:Backa in i ett garage?? ?:-/ Varför skulle man vilja göra det?
För att garaget är beläget så att det är förenat med fara att backa ut på vägen när man skall ut.
Användarvisningsbild
av Allinug
Ok, jag ser poängen med att slippa backa ut för siktens skull. Det borde ju flera tänka på på parkeringar på t ex stormarknader.

För min del skulle det vara rena vansinnet att backa in bilen i garaget. Det är trångt, när man egentligen vill precisionsköra måste man ta fart för att komma över en hög tröskel. Sedan är det en hylla längst in i garaget och jag tror att biltaket går för högt för att hamna under hyllan. Men om man löser det så är det värsta av allt att förardörren inte kommer gå att öppna, för att garageväggen är ivägen. Så, en massa krångel och stök att backa in för att vilja gå ut passagerarvägen... :)

Men grannen med plats mittemot, han backar alltid in sin Saab 900, annars får han väggen på förarsidan.

Men man undrar hur det kommer att gå för de små 60-talsgaragen. Kommer det gå att använda 60-talsgaragen öht när bilarna kommer att vara stora som nya xc90?
Allinug skrev: Men man undrar hur det kommer att gå för de små 60-talsgaragen. Kommer det gå att använda 60-talsgaragen öht när bilarna kommer att vara stora som nya xc90?
Förråd och bilen på gatan. Och vem använder t.ex. alla de garage som befinner sig i bottenplan på en villa - långt under gatunivån - där det är en brant, kort backe ned till garagedörren? Hur tänkte man där?
StringerBell skrev:
Allinug skrev: Men man undrar hur det kommer att gå för de små 60-talsgaragen. Kommer det gå att använda 60-talsgaragen öht när bilarna kommer att vara stora som nya xc90?
Förråd och bilen på gatan. Och vem använder t.ex. alla de garage som befinner sig i bottenplan på en villa - långt under gatunivån - där det är en brant, kort backe ned till garagedörren? Hur tänkte man där?
Speciellt på vintern, det måste vara så gott som omöjligt att komma upp utan snökedjor när vintern är som värst.

Har sedan några månader tillbaka med börjat backa in i min p-plats då jag som regel har mer tid när över när bilen ska in än ut ur garaget, dessutom är det ett ovanligt trångt och bökigt garage på alla sätt. Tittade på en annan bostadsrätt nyligen, de hade bara bilhissar i garaget så det står två bilar på varje p-plats, jo det var ju smart utrymmesmässigt men det verkade tämligen osmidigt om man "bara skall hämta sambon eller köpa mjölk".
Användarvisningsbild
av Allinug
Ja, har man inte snökedjor så kan man göra som en lärare som jag hade i högstadiet: han la ut trasmattor i backen upp från garaget. Det positiva var att han kom upp en bit, men det negativa var att trasmattorna snurrade sig runt hjulen på hans Renault. Så han hade lite att pyssla med för att få bort mattorna från bilen sedan.
Backar alltid in i garaget. Annars slår porten i spoilern när man stänger.
Typiskt plåtgarage i länga från slutet 60-tal.
Dock har jag alla elskåp på väggen längst in i just mitt garage, så hade jag någon annan garageplats så kunde jag kanske köra in.
Upplever dock att man får bättre precision när man backar. Har kanske tre cm tillgodo på vardera backspegeln, när jag passerar porten.
Användarvisningsbild
av sthlm
Mina päron hade en tokbrant backe till garaget som avisades med högtryck, varmvatten och en näve tösalt på vintern.
Lite roligt det där med små garage och när folk tvingas anpassa bilköpet efter garaget.
Jag var med när en bekants bekant skulle köpa bil och var osäker på vad han skulle få in.
Klart var att han skulle ha en SUV (behövde verkligen platsen) men vilken gick in?
Han samlade ihop polare som kom med 4-5 olika suvar som fick prova att parkera i garaget och så bjöd han på middag efter.
Länge sedan men jag tror faktiskt inte att någon av de som var där fick in sina bilar.
  • 1
  • 274
  • 275
  • 276
  • 277
  • 278
  • 553

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005