...

Moderator: Moderatorer

Jag fick ingen bot.. Det har i allafall inte kommit nån på en dryg månad. Kan ha blivit en lite dålig bild där.. ;)

Alla klipp i den senaste videon är med V70:n, men kommande video blir det blandat.. Har lite klipp kvar från V70 o börjar få ett gäng med nya.. Och ska försöka hinna fixa nått nytt intro.. Men det är jävligt svårt att hinna med.. Dagarna är sjukt korta nu. :) Och jobbar man inte under dom ljusa timmarna kan man ge sig faan på att det regnar eller blåser som satan!
Jag tog och försökte "jobba ikapp" lite med alla sparade klipp, så här kommer en till film rätt nära inpå.

(Och Sven.. förlåt för att jag går på lite om Taxis... men senaste veckorna har jag råkat ut för många som svärtar ner yrket!) ;)

[youtube]xGqvHYRtSnw[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=xGqvHYRtSnw

Och jag har lyckats med rejäl svengelska helt utan att veta om det.. Tror nån spellceck spelat mig ett spratt och ändrat ordet. Kan ni hitta? Bild
Trevligt med filmkavalkad :)
Mwi skrev:Snygg film som vanligt saknar bara hastighetsvisningen som du brukar ha.
Det var bara i en kort övergångsperiod innan jag hann få upp Blackvue-kameran. :)

Och sån där tuta måste jag ju ha! :D
Fast varje tutning tappar man ju säkert typ 1km räckvidd på! :mrgreen:
5:25: missförstånd över vart peugoten är på väg eller är det jag som missar något? Ser ut som att du kunnat köra ut i det vänstra körfältet annars.

Bil som blinkar men inte svänger har jag också varit med om. Hade mest tur i mitt fall som inte smällde då jag råkade göra en ovanligt lugn smygstart den gången. Fast man kan väl också se det som att man inte ska reta upp sig över folk som inte blinkar. Värre med de som blinkar och gör det fel.
Jag blinkar höger ut ur rondellen. Man får inte köra in i en rondell om det är någon i rondellen man "kommer ivägen" för. Oavsett om den ligger i vänster körfält eller höger. Jag börjar blinka höger och börjar byta körfält efter att jag passerat sista utfarten jag inte ska ut ur. Direkt efter rondellen där ska jag till höger in till macken. Peugoten har väjningsplikt mot fordon i rondellen och borde ha stannat.

6:30
Att åka och blinka när man inte menar det är farligt! Sen skulle det säkert vara jag som skulle åka på störst skuld vid en krock.. väjningsplikten är rätt stark. Men i och med att jag skulle kunnat bevisa att den bilen blinkade kanske det hade blivit delat ansvar..
Användarvisningsbild
av Mabuse
På väg från Djurgården mot E20 Södertälje och Örebro 5:e dec. Navigatorn var inte min vän och det kändes som om den ledde runt mig i åttor inne i city. Det tog en och en halv timme att komma till Södertälje-avfarten!

Men jag fick i alla fall underhållning. Satt på första parkett till detta:
Den vita skåpbilen får motorstopp när det blev grönt ljus. Sedan fick någon hjärnsläpp, eller något.

[youtube]M0r7c9bEDYo[/youtube]

https://youtu.be/M0r7c9bEDYo
-
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Mabuse: Va,, tappade föraren kopplingen eller somnade denna till?
  • 1
  • 273
  • 274
  • 275
  • 276
  • 277
  • 356

Har också samma problem med att det fungera[…]

AC-rem V50 1.8F -09

Hej min AC-rem håller på att gå […]

Jag lånar denna tråd lite då jag[…]

Men är problemet med låg spänning […]