...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
StringerBell skrev:Hej alla ägare av KORTA bilar!

När ni parkerar på stora parkeringar, kör inte ända in, man luras då tro att det är en ledig parkeringsficka.

Tack på förhand!
Ha ha ha... det råkade jag ut för så sent som idag nör jag var tvungen att åka in till centrum för att köpa en MIDI-kabel. Blev skitglad att det fanns en ledig parkering vid 16:30 där. Men så stod det en lite fågelholk till bil där. Rätt kul egentligen. Hade jag en liten skitbil så hade jag alltid kört så långt in som möjligt. Det är ju lika kul som att parkera bredvid någon som ställt sig långt bort från alla andra bilar bara för att ingen skall ställa sig bredvid :mrgreen:
Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev: Det är ju lika kul som att parkera bredvid någon som ställt sig långt bort från alla andra bilar bara för att ingen skall ställa sig bredvid :mrgreen:
Gärna tätt intill förardörren också då förståss :mrgreen:
Användarvisningsbild
av sthlm
Hur jävla svårt skall det vara att peta till spaken som visar åt vilket håll du skall åka?
I morse så blinkade samtliga framför mig i cirkulationsplatserna på väg till jobbet vänster men gav fan i att blinka höger.
Jättebra att ni blinkar för att ni skall genom rondellhelvetet men blinka när ni skall UT så gör ni något rätt.
Efter jobbet så blev jag skogstokig och prejade upp en SUV-körande tjej på en refug!
Blikade fel och körde i fel fil men naturligtvis inte hennes fel.. Gaaaah!
Enda anledningen till att käringar kör SUVar i Stockholm är att dom inte kan köra bil!
Och för att citera en bekant.
"Jag ser ju hellre att andra dör än min fru och barn"
Han köpte sin fru en biffig SUV för att hon var en värdelös bilförare istället för att köpa 25 körlektioner.
Kan man inte backa in i ett garage när man haft körkort i 30 år skall man fan inte ha körkort.
Och jag är fullt medveten om att det finns många och åter fler kvinnliga bilförare som kör bättre än mig i trafiken.

Jag blir fan galen!
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag tutar alltid på folk som sitter med mobil i örat. Inte utan anledning dock de kör alltid över två linjer, saktar ner helt plötsligt eller vinglar höger och vänster. Slår aldrig fel! Kräv mobilförbud nu. Jävla idioter!
Användarvisningsbild
av sthlm
rid54 skrev:"Käringar"? Mobilpratare! Borde ha varningsblinkers tända jämt, så man kan hålla sig undan.
Dra in körkortet!
Men det är väl som vanligt, käringen som gråter när hon kört på någon bakifrån får inte samma straff som gubbfan som gjort samma sak.
Likhet inför lagen jo tjena. Så ser det inte ut om jag kikar på de jag känner. Män blir dömda och kvinnor friade.
Jag kör 50 på 30 och förlorar körkortet men inte bussnchaffisen som kör före i 55.
Samma sträcka varje morgon och inte en enda morgon så har polisen eller lapplisorna bötfällt bussarnas parkering på övergångsställe i 15 år eller deras fortkörning.
Polisen har sagt till mig att dom inte kommer att bötfälla bussarna på den sträckan...?
Men om jag på samma sträcka åker för fort eller parkerar på bussarnas anvisade platser så kan jag räkna med en tusenlapp eller mer.
Likhet inför lagen var det ja...
Låter jobbigt det där! Jag skulle ta en annan väg om det skulle finnas risk att bli lappad av poliser och lapplisor när jag körde. :)
Användarvisningsbild
av Perc
Vi har en länga med trånga små plåtgarage här på gården. En av mina grannar, en man i 80-årsåldern som bott här sedan husen byggdes på 60-talet har en 9000 turbo. Dom få gånger jag ser honom köra bil numera så backar han in med millimeterprecision efteråt. Samma manöver varje gång.

Han köpte sin 9000 ganska nyligen ändå. Före det hade han en 900 turbo. :D En man med principer.
  • 1
  • 273
  • 274
  • 275
  • 276
  • 277
  • 553

Jag har använt en vanlig 2 eller 3-armad fr&a[…]

Till powerflex behövs bara en större pol[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter d&au[…]

Volvo V50, elfel m.m.