...

Moderator: Moderatorer

Jag är en av dom som tycker det är rätt bra om folk visar var dom ska, även i rondeller.. Därför gillar jag när folk blinkar vänster när dom åker in i en rondell.. (om dom ska till vänster alltså, inte rakt fram som Variosboy ofta sett) sen slår man självklart om till högerblink efter man åkt förbi andra utfarten.

Vad är det egentligen som gör det så illa att folk blinkar vänster? Det är väl bra om man är övertydlig med var man ska?
Användarvisningsbild
av joel80
Missar också ofta att blinka höger ut ur rondeller, men försöker göra det då det är någon som står och väntar på att köra in.. så att den inte behöver stå kvar och lämna företräde åt mig då jag ju ska ut ur rondellen.
Vet ju hur störande det är att stå och vänta på någon som sen visar sig svänga av innan... :)
Användarvisningsbild
av Perc
Jag har faktiskt bara kört i EN enda rondell i Sverige, uppe i Haparanda. :D Noterade beteendet med vänsterblinkers där. Här blinkar folk oftast inte alls, men det blir sakta men säkert bättre.

För övrigt mitt personliga rekord för antal kilometrar på en dag. Tur och retur till Haparanda/Torneå, det blev lite över 1000 kilometer.
Användarvisningsbild
av joel80
Kör du så mycket måste du ju också investera i en kamera! Tänk om det händer nått som vi missar och inte får se! :D
joel80 skrev:Troligen var släpet tomt och hade alltså en hög tyngdpunkt.. samtidigt som vi nog konstaterat att har troligen genade och körde på refugen med vänsterdäcket på kärran.. det tillsammans med lite snäv kurva räckte för att välta.
Jag körde faktiskt förbi där med släp igår och kanten på den där refugen är ju sjukt hög, minst dubbla höjden av en normal kantsten. Inte konstigt att det välte om han körde på den.

Men hur han lyckades köra på den är en annan femma.
Användarvisningsbild
av joel80
Han var väl så stressad över rödljuskörningen... :roll:
Här kommer en liten kurs i rondellkörning..

[youtube]Ze8Bsz9yyJE[/youtube]

Det är inte första gången i den rondellen så jag var väl lite beredd.. och blev kanske lite väl sur och tutade kanske lite för mycket. Man märker rätt tydligt på förare när dom inte ser en eller inte är närvarande.

Direktlänk till Ilesrof:

;)
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 356

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]