...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Jag skulle gärna ha nån funktion som spelade in nån minut efter att man parkerat... Kan man inte bygga nån slags kondensator som räcker några minuter. Bild
Jag beställde ett antal såna här till båten. De borde fungera ypperligt även till en dashcam. Liten som tusan och programmerbar precis som man vill.
joel80 skrev:Hehe... Skadad som jag är hade jag redan sett den där. Bild
Men ja.. Jag skulle gärna ha nån funktion som spelade in nån minut efter att man parkerat... Kan man inte bygga nån slags kondensator som räcker några minuter. Bild
http://www.ebay.com/bhp/super-capacitor

Inte jättebilligt...
Min G1W går på 5 V, jag skulle nog bygga en ny 12 - 5 V omvandlare med 6-7 inbyggda super-caps och se till att den har lagom under-voltage lock-out, bra diod som hindrar att kondingarna laddas ur till bilen etc... Lagom hobbyprojekt om man vet vad man gör, är nog inget för nybörjare...
Det är nog billigare att använda en NiMH-acc, men då kommer ju laddnigskrets till...
joel80 skrev:Jo.. I yrkesförares fall är jag övertygad om att de vet vilken fil dom egentligen ska ligga i där. Där handlar det om ren och skär fräckhet... Inte oförstånd.
Jag håller med dig till viss del Joel. De vet vilken fil de skall ligga i, och jag är fullt övertygad att de flesta gör det om andra också gjorde det. Men det är inte fräckhet i de flesta fall utan "Nöd går före lag". Man måste fram för att kunden kräver det. Ni som hela tiden påpekar taxiföraresförares uselhet borde gå i prao i en taxi en enda dag i Stockholm, så skulle ni förstå vad jag menar. Nu talar jag inte om friåkarna, de är usla i de flesta fall.
Att man som taxichaffis ska behöva köra olagligt för att kunden vill det går jag inte med på. Många kör både heldraget, spärrzon och vägren för att tjäna några billängder. :(
Det är inte det jag menar heller. Det jag trodde du kommenterar är att köra om oavsett vilken fil du ligger i. Den "olagligheten" är ju ganska vanlig. Du skriver ju att "de vet vilken fil de skall ligga i". Vem har talat om vägren?
Refererade till det vi pratade om tidigare om där E4 norrut (mot Arlanda) går ihop till två filer. Väldigt många (med övervikt på taxibilar) som snikar förbi hela kön i högerfilen (som blir avfart) och gärna tar sig så långt fram att de passerar både heldraget och spärrzonen innan dom tränger sig in i filen till vänster.
Tittat på din senaste film igen. Ser inte en enda taxi som bryter mot det du skriver. Jag håller med att det vid Mästaavfarten kan bli lite sent filbyte ibland, men det är faktiskt så att dina filmer tar fram betydlgt värre fel av "icketaxi" ofta utan kommentar. Men en taxi är ju lätt att se och är utmärkt med "nummerkruka" på taket. Nu är det något år sedan jag var uppe och körde droska så jag borde inte ta åt mig, men det är inte så kul att taxi framställs som de värsta banditerna i trafiken. Jag tycker faktiskt det är orättvist.
Tror diskussionen lever kvar lite från den här situationen:

Jag brukar faktiskt utrycka att jag tycker det är illa att vissa taxis kör så dumt då de syns så tydligt och drar ner alla dom andra taxiförarna som kör bra och hänsynsfullt. Nötterna syns lite extra noga..
Det där var j inte "vackra" saker vare sig av taxi, eller privatbilister. :)
  • 1
  • 268
  • 269
  • 270
  • 271
  • 272
  • 356

Dumpventil?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014