...

Moderator: Moderatorer

XC70:n vid 2:13 är ett typexempel på att "stress" inte hjälper en.
1. Det syns att det fanns en möjlighet att köra om precis i början av klippet
2. Om man inte ska köra om, håll lite avstånd och dra sedan på innan läget infinner sig att svänga ut ur rondellen och få en flygande start. Grattis, föraren har nu tjänat några sekunder :roll: Undrar fortfarande vad folk ha så bråttom till att man måste jaga sekunder hela tiden. Visst kan det väl finnas tillfällen när man har bråttom men man behöver inte "köra som en biltjuv". Det är iaf "spännande" att passera en stresspelle för dennes dåliga planering vid tillfälle, lagligt så klart :)
Jätteroligt att utnyttja t.ex vågor i kösituationer för att komma förbi stresspellar.. Ett bra exempel där man kan göra det är E4 norrut vid Upplands Väsby. Nästan alltid i rusningstrafik så går höger körfält snabbare än vänster fram till Mcdonalds vid Stora Väsby.. Men sen får man byta till vänster efter påfarten från McDonalds för där brukar hastigheten nästan alltid öka och vänster körfält går fortare. :D
joel80 skrev:Jätteroligt att utnyttja t.ex vågor i kösituationer för att komma förbi stresspellar.. Ett bra exempel där man kan göra det är E4 norrut vid Upplands Väsby. Nästan alltid i rusningstrafik så går höger körfält snabbare än vänster fram till Mcdonalds vid Stora Väsby.. Men sen får man byta till vänster efter påfarten från McDonalds för där brukar hastigheten nästan alltid öka och vänster körfält går fortare. :D
+1 hehe, du kan dina vägar :wink:

Finns ett ställe här på ca 1 km med tre trafikljus, det är en väg där man ska välja det högra av två filer när man ska ut ur stan om man inte tycker om att köa, för de flesta ställer sig i vänster körfält, för det är ju det snabbaste tror de, så där kommer jag och kör om ett tiotal bilar.

Till och med googlebilen trodde valt det snabbaste alternativet :wink:

Framåt
framför.jpg
framför.jpg (143.62 KiB) Visad 329 gånger
Bakåt
bakom.jpg
bakom.jpg (141.08 KiB) Visad 326 gånger
Nästa video uppe! :D

Det är märkligt hur många som kör konstigt i rondeller.. och då menar jag inte bara att folk glömmer att blinka.. Senaste veckan har jag fått stanna två gånger mitt i rondellen för att den framför mig stannar helt... och sen är det en och annan som genar lite väl mycket i tvåfiliga rondeller också.. även när det ligger bilar bredvid eller bakom.

Några taxis har också utmärkt sig genom att inte kunna hålla sig i sin fil.. för många knappar att trycka på??

[youtube]bnZRRScoR74[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=bnZRRScoR74
Jo.. I yrkesförares fall är jag övertygad om att de vet vilken fil dom egentligen ska ligga i där. Där handlar det om ren och skär fräckhet... Inte oförstånd.
joel80: Kanske dags att sätta på parkeringsläget för skojs skull :wink:

[youtube]vdYNEvW49wE[/youtube]
Haha! :D
Jag hade velat ha en funktion som gör att den spelar in i x valda minuter efter att man stängt av tändningen (oavsett om sladden är i eller ej.)
Hehe... Skadad som jag är hade jag redan sett den där.
Men ja.. Jag skulle gärna ha nån funktion som spelade in nån minut efter att man parkerat... Kan man inte bygga nån slags kondensator som räcker några minuter.
  • 1
  • 267
  • 268
  • 269
  • 270
  • 271
  • 356

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]