...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Kan vi inte få en google-maps länk till korsningen?

Tror tottish85 kanske inte brukar vara så aggressiv i sin körning normalt om jag förstått.
Se det som ett dubbelmisstag... Den andra gjorde fel och då blev det liksom lite mer fel från tottish85 i ilskan. ;)
BennyL: Jo precis så. en fyrvägskorsning, min väg är huvudleden :) Kommer inte ihåg om det är stopp eller väjningsplikt från den korsande gatan, antingen eller :)

Normalt sett är jag medveten, lugn, sansad och förlåtande i körningen, man kan inte snålköra en diesel med aggresivt körsätt ;) Ja körde upp jämsides med han å flaxa frågande med armen sen körde om och stannade på min sida vägen en bit fram varpå han höll in bakom mig. Först frågade ja han bara helt enkelt 'vad håller du på med?' eller 'hur fan kör du?', 'såg du mig inte?' osv

Ja skäms ögonen ur mig om ja missar att blända av i tid t.ex. Jag tycker man ska göra sitt yttersta för att inte försvåra sina medtrafikanters körning. Men att vara tiondelsdels sekunder från att orsaka någon trafikolycka har jag under dessa snart 12 år med körkort än inte lyckats med, varesej med personbil eller lastbil :) Hade ja inte haft reaktionstid som blixten hade ja haft extraljusen vid hans ratt :/
av BennyL
tottish85 skrev:BennyL: Jo precis så. en fyrvägskorsning, min väg är huvudleden :) Kommer inte ihåg om det är stopp eller väjningsplikt från den korsande gatan, antingen eller :)
Då är jag mer med, annars om du skulle svänga vänster och det kommer en bil från höger så borde den andra bli upprörd, men nu hade ju du huvudleden, men därav att jag reagerade lite :mrgreen:
Användarvisningsbild
av joel80
Parkering o dim får man ju ha.. Däremot blinkar jag ibland på de som kör både dim och halv.. I allafall när det är mörkt.
Jaa, det kan jag köpa Joel80. Förstår mig inte på folk som kombinerar halv och dimljus. Orkar man trycka på dimljusknappen så orkar man vrida på ljusreglaget också.

Åker alltid med parkering och dimljus tända så länge det är ljust ute och det är minst en bil i veckan som ska hålla på att blinka som satan ??:-/
Jag har nog aldrig blivit blinkad på faktiskt pga den ljussättningen. Och vadå, ska personen börja blinka på alla nya V70 också? Många ser väl inte ens skillnad på en V50 och en V70 liksom. :D
Användarvisningsbild
av joel80
Jim... Är dina bakljus tända när du kör så? Kanske parkeringsljusen bak är paj??
Är det taskigt väder och nån kör utan bakljus brikar jag blinka också.. Kanske inte som en tok.. Men en helljusblink o några halvljusblink i allafall.
  • 1
  • 266
  • 267
  • 268
  • 269
  • 270
  • 552

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]