...

Moderator: Moderatorer

av BennyL
Vad är det med cyklister? Hoppa från en bro om ni vill dö istället för att blanda in oskyldiga människor... :evil:

Hur f-n tänker man när man cyklar utan lyse, utan hjälm och utan dubbdäck en dag som denna, med riktig ishalka och dessutom utan att bry sig bara kör rätt ut på ett övergångsställe, framför en bil... JÄVLA IDIOT!

jodå, ABS:en fungerade fint, likväl som alla blinkande röda lampor i vindrutan och IDIOTEN klarade sig med en hårsmån!

Reagerade han? Inte vad jag kunde se, han bara körde vidare med sin osynliga cykel som om inget hade hänt, själv hade jag maxpuls och sitter fortfarande och är adenalin-bakis... FUCK
Användarvisningsbild
av joel80
Suck.. Jag konfronterade en cyklist helt i mörker utan lampor som cyklade på vägen (istället för på cykelbanan bredvid) och berättade att han inte syns utan lampor! Hans svar var att kommunen plogar dåligt.. Kommer med i nästa dashcam-film! Han missade lite av mitt huvudbudskap kändes det som.
Kan förstå att man som cyklist eller t.o.m gående ibland när det är mkt snö eller is går i vägen.. Men då får man se till att synas!
Idag var den en idiot som körde ut framför mig i en korsning, ja skulle göra vänstersväng och han kom från höger och stod och väntade. I god tid har ja sänkt hastigheten samt gett signal för vänstersväng. Precis när ja börjar svänga bestämmer han sig för att köra genom korsningen så ja får tvärnita för att inte trycka in hans jävla förardörr (såhär i efterhand så skulle ja ha gjort det!). Han tittar rakt fram och låtsas inte se mig så ja blir ju tvärförbannad, kör upp jämsides med honom och gestikulerar hur jävla dum i huvudet han är....fortfarande låtsas han som ingenting så ja blåser om, blockerar vägen å flyger ur bilen å mitt i allt står ja utanför hans dörr, han öppnar och ja berättar både de ena och de andra för honom med det otrevligaste jävla språk ja kan frambringa! Han tyckte ja blinka höger å de var ju ingen fara för det vart ju ingen krock, än en gång berättar ja hur jävla värdelös han är och att han i fortsättningen kan lämna bilen hemma för att undvika skapandet av eventuella trafikolyckor.
Jaa ibland tappar ja humöret när folk uppenbarligen fått körkortshelvetet i cornflakespaketet!
Användarvisningsbild
av joel80
Hm... Jag tror i rent pedagogiskt syfte så misslyckas man nog genom att vara uppenbart otrevlig. Men en adrenalinkick och nära krock kanske kan få en att bli lite arg. Jag har nog rätt långt till att jag verkligen tokskäller ut någon. Däremot konfronterar jag gärna om möjligt och påpekar vad som hänt och hur jag ser på den ev. bristen i körningen.
Om föraren som gör fel bara visar att han förstår att han har gjort fel så brukar ja vara lugn, men så var inte fallet igår. De gånger ja gjort fel (jodå inte fan är ja felfri;) ) så visar ja tydligt att jag är medveten om det och ber om ursäkt om den föraren stannar. Det tycker jag hör till god ton och medvetenhet :) Ja skyller inte mina misstag på att himlen var för blå eller att det snöar i Schweiz ;)
tottish85 skrev:Idag var den en idiot som körde ut framför mig i en korsning, ja skulle göra vänstersväng och han kom från höger och stod och väntade. I god tid har ja sänkt hastigheten samt gett signal för vänstersväng. Precis när ja börjar svänga bestämmer han sig för att köra genom korsningen så ja får tvärnita för att inte trycka in hans jävla förardörr (såhär i efterhand så skulle ja ha gjort det!). Han tittar rakt fram och låtsas inte se mig så ja blir ju tvärförbannad, kör upp jämsides med honom och gestikulerar hur jävla dum i huvudet han är....fortfarande låtsas han som ingenting så ja blåser om, blockerar vägen å flyger ur bilen å mitt i allt står ja utanför hans dörr, han öppnar och ja berättar både de ena och de andra för honom med det otrevligaste jävla språk ja kan frambringa! Han tyckte ja blinka höger å de var ju ingen fara för det vart ju ingen krock, än en gång berättar ja hur jävla värdelös han är och att han i fortsättningen kan lämna bilen hemma för att undvika skapandet av eventuella trafikolyckor.
Jaa ibland tappar ja humöret när folk uppenbarligen fått körkortshelvetet i cornflakespaketet!
Hade någon uppfört sig så mot mig om jag råkat göra en tabbe i trafiken hade jag betraktat vederbörande som medicinsk idiot som behövt vård.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja, man undrar faktiskt vem som är mest "farlig" i trafiken och kanske borde stannat hemma den dagen. :?:
Haha jaa jag blev så innerligt jävla förbannad, chockerad och lätt uppskrämd! Att han sen totalt nonchalerade faran i det han nyss gjort och samtidigt tycka att han inte gjort något fel fick mig att flyga en bit genom taket, innan det hade ja faktiskt bara varit upprörd och inte otrevlig, men de bjuder ja på ;) Var rätt uppe i varv när ja skrev (om någon missade det? ;P ) så det kan eventuellt vara några överdrivna förstärkande ord med i beskrivningen Hursomhaver Korsning, 80-väg, spårigt och vägbanan täckt av is med smältvatten på...samma vinstchans som på en triss. Sov gott gubbar! ;)
av BennyL
tottish85 skrev:Idag var den en idiot som körde ut framför mig i en korsning, ja skulle göra vänstersväng och han kom från höger och stod och väntade. I god tid har ja sänkt hastigheten samt gett signal för vänstersväng. Precis när ja börjar svänga bestämmer han sig för att köra genom korsningen så ja får tvärnita för att inte trycka in hans jävla förardörr (såhär i efterhand så skulle ja ha gjort det!).
Försöker förstå, var det en 4-vägskorsning och du skulle svänga till vänster och den andra inblandade föraren kom i korsningen från höger?
Var det någon del som var huvudled eller en vanlig korsning?
  • 1
  • 265
  • 266
  • 267
  • 268
  • 269
  • 552

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt