...

Moderator: Moderatorer

jwiss skrev:Har gubben i Andreas klipp har utfartsregeln där?
Hej
Det ser ut som en utfart ja, men det är också huvudled.. mitt fel att man inte ser det! Jag klippte in för sent i filen jag fick! Tänkte inte på att det hade varit rätt vettigt att få med huvudledsskylten! Sorry!

Bild
Jag blir inte längre brydd över folk som inte kan hålla farten, det finns ju ingen lag på att hålla exakt samma fart hela tiden, bara för att jag kör med farthållare så måste inte alla andra... Men visst är det lite "komiskt" när man kör om/blir omkörd av samma bil många gånger på typ 10 mil.
Nej klart man inte måste hålla samma fart.. Men lite koll på annan trafik måste man ha.. Och har man det är det enligt mig lite olämpligt att t.ex öka hastigheten för att köra om en bil som precis kört om en själv... För att sen direkt lägga sig framför den och sakta in till mindre än vad den kör i.
Jag har förståelse för att alla inte kör med farthållare och att hastigheten kan skifta lite p.g.a det.. Men vissa är ju bara för mycket. :)
joel80 skrev:Nej klart man inte måste hålla samma fart.. Men lite koll på annan trafik måste man ha.. Och har man det är det enligt mig lite olämpligt att t.ex öka hastigheten för att köra om en bil som precis kört om en själv... För att sen direkt lägga sig framför den och sakta in till mindre än vad den kör i.
Jag har förståelse för att alla inte kör med farthållare och att hastigheten kan skifta lite p.g.a det.. Men vissa är ju bara för mycket. :)
Köra om och lägga sig framför och sänka - DET suger!!! :evil:
I vanliga flödet roar jag mig mest över det numer
Jamen när dom kör om så måste dom ju släppa koncentrasionen från telefonen men när dom väl är förbi så kan dom ju börja surfa igen och då går det genast långsammare igen och farthållaren har dom ingen aning om var den sitter, det bästa vore kanske för dom att styra bilen med telefonen för den vet dom hur den fungerar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 1
  • 264
  • 265
  • 266
  • 267
  • 268
  • 356
V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]

Helljussignal V50

Hjälp!! Var kan man enklast ansluta för […]

Jag har i många år haft en Festo kemik[…]