...

Moderator: Moderatorer

Kapar Joels tråd.
Jag publicerar inga compilations längre. men imorse fick jag i alla fall första parkett till en incident på Essingeleden på väg till jobbet.
Intressant för egen del. Man brukar ju säga att vittnen sällan minns rätt. När jag skulle titta på klippet nyss var jag HELT SÄKER på att boven i dramat var den lilla bilen, som bytte fil alldeles för nära framför mig (minns vidvinkellinsen). Men nu när jag tittat tycker jag tvärtom, åtminstone angående själva incidenten.

Vad tycker ni?

[youtube]sowURzrflcU[/youtube]
Sedärja!
V70in verkar göra ett ganska hastigt filbyte då det ser ut att ha stannat upp lite i innerfilen, så istället för att bromsa lite hårdare/längre bestämmer sig denne för att snabbt byta fil, där golfen redan är helt inne men ligger lite dumt till i synfältet. Så tolkar jag det. Golfen ser ju ut att precis ha avslutat sitt filbyte när V70in viker ut.
Ja.. Det finns risk att uppfattningen hos inblandade där också är lite delade.. Som jag kommenterade på youtube.. Du borde ha stannat och erbjudit materialet. :)
Kollade upp Golfen nyss... Reagerade på att den är obesiktigad och borde ha körförbud sen 1a okt. Undrar hur det påverkar...
grillchips skrev:Sedärja!
V70in verkar göra ett ganska hastigt filbyte då det ser ut att ha stannat upp lite i innerfilen, så istället för att bromsa lite hårdare/längre bestämmer sig denne för att snabbt byta fil, där golfen redan är helt inne men ligger lite dumt till i synfältet. Så tolkar jag det. Golfen ser ju ut att precis ha avslutat sitt filbyte när V70in viker ut.
Exakt min tolkning. Men golfen körde aggressivt både innan och under den här incidenten.

Jag lyckas inte identifiera regnumret på volvon. Finns det någon mjukvara för att förtydliga bilden tror ni?
Sleeper skrev:
grillchips skrev:Sedärja!
Exakt min tolkning. Men golfen körde aggressivt både innan och under den här incidenten.

Jag lyckas inte identifiera regnumret på volvon. Finns det någon mjukvara för att förtydliga bilden tror ni?
Inte som jag vet om, Räcker väl iofs att skicka länk till Golfen :) Verkar som att Jag har hittat hittat numret!! :D (Till Volvon) Kan det vara KDF Ett Åtta Fyra? V70, Vit, 2009. "Vi uppskattar den årliga körsträckan till 3 140 mil." Så inte helt omöjligt att den är på Essingeleden?
Märkligt, de verkar inte köra ihop förns vid 0:43-0:44, och det är ju enbart pga. Golf-förarens "reflexer" där han svänger fram och tillbaka.

Även om Golfen kör aggressivt så har han tre hjul i den nya filen när V70-in börjar blinka: (0:40)

Bild

V70-in kollar nog inte "döda vinkeln", om han gjorde det så är han för tidig.

Dock undrar man hur det blir när han är ute och kör med körförbud. Fast han var säkert på väg till besiktningen :roll:
  • 1
  • 262
  • 263
  • 264
  • 265
  • 266
  • 356

Första gången jag skriver på foru[…]

Tack för svar. Det är inga jättesto[…]

Hittade faktiskt en workaround på nätet[…]

Du kan ta bort värmaren men måste d&ari[…]