...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Jag kollade inte speciellt noga! Dom ser ju typ likadana ut alla dom där.. Caddy, Berlingo och Partner. (Där Partner och Berlingo också väl är helt samma bil!)
Var det inte så ett antal år att Caddy pickup och Skoda Felicia pickup var exakt samma bil?
SvenB skrev:
joel80 skrev:Jag kollade inte speciellt noga! Dom ser ju typ likadana ut alla dom där.. Caddy, Berlingo och Partner. (Där Partner och Berlingo också väl är helt samma bil!)
Var det inte så ett antal år att Caddy pickup och Skoda Felicia pickup var exakt samma bil?
Jodå, på 90-talet så var det just så!
Det har varit så fram och tillbaka under åren att dom tagit hjälp av varandra, eller rättare sagt köpt en färdig produkt som man sätter sin egen prägel på.
T ex så är VW Crafter en MB i grunden än i dag.
Hilmer skrev:Hur gör p-vakterna om dom inte kan identifiera bilen?
Regskyltar med kardborrband vore kanske en idé!?

Eller ja, det absolut enklaste är ju att parkera rätt... ;)
Numera kan de lika gärna bötfälla via chassinumret som sitter väl synligt i vindrutan på alla bilar...
Lövet skrev:
Hilmer skrev:Hur gör p-vakterna om dom inte kan identifiera bilen?
Regskyltar med kardborrband vore kanske en idé!?

Eller ja, det absolut enklaste är ju att parkera rätt... ;)
Numera kan de lika gärna bötfälla via chassinumret som sitter väl synligt i vindrutan på alla bilar...
När började man med detta? Har det inte på min bil.
Oklart. Har funnits på alla bilar jag ägt nyare än 2007 i alla fall.
joel80 skrev:Nu jävlar! En ny video uppe! Har betat av en liten hög med klipp... har sackat efter lite under senaste månaderna.. nu är jag nästan ikapp. :)

[youtube]Hh6kKk4fvF8[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=Hh6kKk4fvF8

Sjukt nära en olycka i ett av klippen (vid typ 6:10) när en lastbil först går ut i vägrenen och sen är tvungen att trycka sig tillbaka p.g.a en bil som stannat där.. Han trycker då ut en omkörande i mötande.. där en van precis kört om en lastbil från andra hållet som hållit sig åt höger, och där vanen alltså inte haft möjlighet att hålla till höger i sin fil förrens i allra sista sekund!
Har också fått lite gästklipp från en tittare som jag lagt in i slutet. :)
Just därför jag har slutat gå ut i vägrenen när jag kör buss. Man vet aldrig vad som kan finnas där även fast det är en raksträcka. Kan komma ut cyklande från angränsande vägar bland annat.

Blir så irriterad över folk som ska försöka tvinga ut en på vägrenen för att dom har så bråttom. Men på mig fungerar det inte. Kan dom inte köra om på rätt sätt så får dom ligga kvar bakom.

Finns bara 2 orsaker som kan få mig att gå ut i vägrenen.
1. När jag svänger ut på en väg och ska få upp farten. Då kan jag ligga i vägrenen tills jag nästan kommit upp i den hastighet som är på vägen. (Om det nu är fritt på vägrenen)
2. Om det är något utryckningsfordon som påkallar fri väg.
  • 1
  • 261
  • 262
  • 263
  • 264
  • 265
  • 356

...lutar nog åt att det måste bli en h[…]

På min förra XC70 märkte jag samma[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen? Nej, iallafall inte n&ar[…]

Det är ju en dieselmotor i bilen och vid norm[…]