...

Moderator: Moderatorer

BennyL skrev:fullt när de är ensamma och "halvt" när de är tillsammans med halvljus, eller?
Ja, det är väl så det ska fungera enligt lagboken iaf.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror att det är många som bara räknar ljuspunkter. Jag luras också ibland av att DRL lyser, om än svagare, tillsammans med halvljus.
Användarvisningsbild
av sthlm
Idag skulle man haft kameror åt alla håll i bilen så hade det blivit en kvart av tokigheter av 1,5 timmes bilkörning.
Sitta med handväska i knät och surfa på paddan när det blir rött och helt glömma bort att det blir grönt samt undra varför dom tutar bakom.
Att köra bussfil och försöka tränga sig utan att blinka resulterade i en liten krock.
Att gasa istället för att sakta in när en bil försiktigt backar ut på parkeringen resulterade i en liten krock.
Att sitta och prata i telefonen och köra rakt ut i en rondell och nästan orsaka en krock.
Att missa rött ljus och börja bromsa mitt i korsningen!?
Taxibil som parkerar framför porten på jobbet trots ledigt framför/bakom och inte reagerar när jag tutar och vill ut.
Cyklist som cyklade mot trafiken... åh jösses
Tror aldrig jag sett så mycket konstigheter på en och samma dag.
Användarvisningsbild
av joel80
Haha.. Ibland samlas allt i samma klump. :) Synd att du inte hade kamera!!
Bussar,traktorer och över vilken dålig kvalitet det verkar vara på blinkerslampor just i Stockholm..........
Användarvisningsbild
av joel80
Steffe3 skrev:Folk som prompt ska in en halv billängd framför en på motorvägen, bara för att dom råkar ha någon bakom sig :p
Speciellt nu när det är slaskigt och skitigt på vägarna.. och det slår aldrig fel att det smäller till i rutan eller plåten från nån tappad dubb när någon gör så. :evil:
Användarvisningsbild
av Steffe3
joel80 skrev:
Steffe3 skrev:Folk som prompt ska in en halv billängd framför en på motorvägen, bara för att dom råkar ha någon bakom sig :p
Speciellt nu när det är slaskigt och skitigt på vägarna.. och det slår aldrig fel att det smäller till i rutan eller plåten från nån tappad dubb när någon gör så. :evil:
Brukar sikta in mig på att minst se båda lysena i backspegeln, men gärna lite extra (allra helst nu när det som sagt är slaskigt och jäkligt), för säkerhets skull.
av llesrof
Jag blir irriterad på gamla slitbanor från trasiga lastbilsdäck som ligger och dräller mitt på vägen när det är blött och mörkt och när man är bländad av mötande trafik.
V60D5AWDPolestar skrev:Bussar,traktorer och över vilken dålig kvalitet det verkar vara på blinkerslampor just i Stockholm..........
Bussar i linjetrafik med hyperstressade chaufförer ligger i en klass för sig....
Min sambos syster stannade i en rondellutfart häromdagen med sin Skodakombi för att släppa fram några gående varpå en ovan nämnd buss körde in i häcken på henne.
Som tur vart det ingen hård smäll, bara så pass att någon utstickande del på bussen tryckte in bakrutan och någon buckla i plåten..
  • 1
  • 261
  • 262
  • 263
  • 264
  • 265
  • 552
Lambdalampan lyser

Då är det ju bara att plocka fram multi[…]

Justera motorhuv i framkant

Jag testade det högra huvlåset och det […]

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]