- sön 25 jan 2015, 10:40
Även fast bilister är skyldiga att stanna när vi blinkar ut från en hållplats så har inte vi någon rättighet att bara köra ut.
Blir så irriterad på alla som inte kan hjälpas åt i trafiken. Självklart gör jag också fel men jag brukar inte göra dom för att vara jävlig.
Såg en bilist som kom på en påfart och låg i en bra fart och blinkade för att komma in i en lucka. Då gasar bilen som låg bakom luckan på så att den som ville komma in inte kunde komma in.
Jag förstår inte hur sådana tänker. Hjälps åt istället.
vetten skrev:Det var just en buss som fick mej att vilja ha en dashcam, bussfaen började blinka vänster och körde ut när jag var i gämnhöjd med framhjulet jag tutade och lyckades väja undan när bussen sedan körde upp i vänsterfilen bredvid mej så fick jag fingret av kärringen som körde. Nu har jag en dashcam ingång alltid när jag är ute och kör.Jag skulle nog inte kunnat hålla mig då. Skulle kört efter tills nästa hållplats och skällt ut henne.
Även fast bilister är skyldiga att stanna när vi blinkar ut från en hållplats så har inte vi någon rättighet att bara köra ut.
Blir så irriterad på alla som inte kan hjälpas åt i trafiken. Självklart gör jag också fel men jag brukar inte göra dom för att vara jävlig.
Såg en bilist som kom på en påfart och låg i en bra fart och blinkade för att komma in i en lucka. Då gasar bilen som låg bakom luckan på så att den som ville komma in inte kunde komma in.
Jag förstår inte hur sådana tänker. Hjälps åt istället.