...

Moderator: Moderatorer

Dags igen.. inte så dramatiskt den här gången.. men irriterande.
Fick bromsa in... och visade mitt missnöje med lite tuta. Kameran är rätt vidvinklig, så även om det kanske ser ut som att det var bra marginal så var det inte speciellt många meter... och jag bromsar rätt hårt samtidigt som tutan går igång. :)
[youtube]gwN9EV4MP7c[/youtube]
Ja se yrkesföre.. vissa får hela branschen att få dåligt rykte.
Tror att dom kommer ta dubbelt betalt istället då jag outat dem på Youtube. :D

Ska kanske uppdatera namnet på filmen till "Valbo Taxi från vänster struntar i högerregeln".
:)
Varför i hela h-vete syns inte dessa klipp på min j-vlva piss-iPad längre? Inte ens de gamla klippen som jag kunnat se tidigare ser jag. Hatar Apple och deras synbart bra produkter. Sedan visar det sig att det är rena rama skiten.

Offtopic... sorry. Men det är väl inte bara jag som frekventerar forumet via en iPad?
Jag glömde att jag måste lägga ut en direktlänk för stackars Ilesrof.. :) Förlåt..

Det där kanske funkar?
;)
Tack Joel. Du är snäll du som tänker på stackars mig och min sketna iPad :D

Högerregeln ja... i en T-korsning när min bostad har jag noterat att det inte finns någon skyltning eller markering som visat att man skall lämna företräde. Solklart fall av högerregel skulle man kunna tro. En gång fick jag en ilsken tut på mig när jag försökte hävda min förkörsrätt när jag kom nedifrån. Nästa gång någon tutar på mig där så skall jag köra efter och fråga vad de menar med sitt tutande. En annan gång kom jag från andra hållet och stannade för att ge företräde åt den som kom från höger. Han bara stod där och tittade på mig och jag fick nästan kliva ut och skrika åt honom att köra.

Funderar på att måla en stor skylt med texten "HÖGERREGEL FÖR HELVETE" och sätta där.
Ja vissa korsningar är riktigt luriga med högerregel.. ibland känns vissa vägar som större och många tar det för givet att det är huvudled.. t.ex här: http://goo.gl/maps/TTDYR I den korsningen ska man lämna företräde.. Jag har gjort det en gång, då blev jag tutad på bakifrån och bilen som stod och väntade fattade inte att han skulle köra...
Vill man ha en ny vänster framskärm kan man ju köra några varv där och hävda sitt företräde.. :)

I mitt fall med taxin tycker jag däremot inte att det var några konstigheter. Dels kom jag från hans höger, dels kommer han från en betydligt mindre väg, så att han skulle tro att han hade företräde är inte så troligt.
Lite av ett "störst först"-fall tror jag. :)
Dom håller på med ett större vägbygge här i stan nu och det dyker upp och försvinner en massa provisoriska rondeller då och då. Dessa är utmärkta med gigantiska väjningspliktsskyltar, rondellmärken, betonggrisar och annat. Det går helt enkelt inte att missa dem.

En av dessa rondeller var tidigare en helt vanlig T-korsning som består av en riksväg och en infart till en soptipp. Numera är det en rondell, men det hindrar inte folk som kommer från soptippen från att stanna mitt inne i rondellen och väja då det kommer nån längs riksvägen. Givetvis med vänsterblinkers på. Vänsterblinkers ska man ju inte alls använda inne i en rondell (inte i Finland ivf) utan det är högerblink när man ska ut som gäller.
Blinkningen har de tagit bort här med vid ingång i rondell, 500kr i böter om du glömmer att blinka ut dock. Framförhållning och lite sunt förnuft i rondeller är det många som saknar.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 356

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?